ال جی دیگر در چین گوشی نمی فروشد

در هفته ای که گذشت کمپانی بزرگ کره جنوبی گزارش مالی خود را برای سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. در دو سال گذشته، کسب و کار تلفن همراه ال جی زیان های بزرگی متحمل شده است و تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ توانست سود ناچیزی را به دست آورد. با نگاهی به ارزش معاملاتی که در هفته قبل منتشر شد، ال جی اذعان دارد که برند های چینی توانسته اند بخش عمده بازار این شرکت را در دست گرفته و ال جی را به سمت خروج از بازار چین سوق دهند. با توجه به این اخبار، بر طبق صحبت های یکی از نماینده های شرکت که در پکن ال جی از بازار تلفن های هوشمند کشور چین خارج شده و دیگر موبال های هوشمند خود را در این کشور به فروش نمی رساند.

زیان الجی
ال جی تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ توانست سود ناچیزی را به دست آورد

تصمیم ال جی برای خروج از بزرگترین بازار تلفن های هوشمند در دنیا مستقیما به زیان این شرکت در ۳۳ ما گذشته مربوط می باشد به طوری که شرکت فقط در ۳ ماه از این ۳۳ ماه توانسته که سود ناچیزی را به دست آورد.

بازار چین به شدت اشباح شده است ، حتی بعضی از شرکت های کوچک محلی هم توانسته اند سود کمی را به دست آورند. ال جی در سال ۲۰۱۶ از مجموع ۴۸۰ میلیون فروش کلی خود تنها ۱۶۰,۰۰۰ واحد در چین به فروش رساند.

در سال ۲۰۱۷ نیز هیچ گوشی جدیدی را در بازار عرضه نکرده است و آخرین محصول معرفی شده در این بازار LG G5 SE بوده که در ماه می ۲۰۱۶ از آن رونمایی کرد.

اکنون ال جی تمرکز خود را در بازارهای آمریکای شمالی و اروپایی اختصاص داده است اما دراین بازارها نیز رقابت سفت و سختی با سامسونگ و اپل و بعضی از شرکت های چینی مانند هوآوی و شیاومی در جریان است. تولید کنندگان گوشی های هوشمند چینی اخیرا با محصولات با کیفیت و قیمت های رقابتی خود موفق بوده اند و حتی بخشی از بازار تولید کننده های بزرگ مانند سامسونگ و اپل را در هند و چین به دست آورده اند. از طرف دیگر ال جی قبلا اعلام کرده بود که در همایش MWC 2017  پرچمدار G7 را معرفی نخواد کرد و فقط نسخه به روز شده ای از V30 را به این همایش خواهد آورد.

آیا شما فکر می کنید که ال جی میتواند در بازارهای اروپا و آمریکای شمالی موفق ظاهر شود؟

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *