اندروید اوریو بالاخره به بیش از ۱٪ از دستگاه ها راه یافت

در ماه گذشته سهم اندروید ۸.۰ اوریو فقط ۰.۷ درصد از سهم کل بازار تلفن های اندرویدی بود و اندروید مارشملو ۶.۰ همچنان بر این بازار رهبری می کرد. طی گزارش امروز گوگل اما این رهبری تغییر کرده و اندروید نوقات (۷.۰ و ۷.۱) با اختلاف اندکی اکنون با ۲۸.۵ درصد در مقابل ۲۸.۱ درصد کاربر اندروید مارشملو بیشترین کاربر این سیستم عامل را دارا است.

جدیدترین نسخه اندروید اوریو ۸.۰ که پاییز گذشته معرفی شد با بروز رسانی های اخیر اکنون با نصب بر روی ۱.۱ درصد از گوشی های هوشمند مقام ششم را دارد.

محصولات اندروید به خاطر تنوع زیاد تولیدات همیشه از آشفتی در بروز رسانی ها رنج برده اند و برای اغلب تلفن ها نسخه اندروید پیش فرض نصب شد بر روی انها هیچ بروز رسانی اعلام نمی شد.اکنون که از معرفی اندروید نوقات ۷.۰ یک سال و نیم میگزرد و در این زمان توانسته که به مقام اول دست یابد، خود نکته ای مثبت برای اکثر کاربران می باشد.

آمار توزیع نسخه های مختلف اندروید برای ماه فوریه
آمار توزیع نسخه های مختلف اندروید برای ماه فوریه

البته اگر نگاهی به سیستم عامل شرکت اپل بیندازیم موضوع کمی نگران کننده می شود. این که همین میزان از کاربران (۲۸ درصد) از ios 10 که سال پیش معرفی شد استفاده می کنند درست است ولی این میزان در مقابل ۶۵ درصد استفاده کننده از ios 11 بوده که آخرین نسخه معرفی شده کمپانی اپل می باشد.

در گزارش گوگل همچنین نسخه های قدیمی تر از اندروید نیز دید می شوند اندروید شیرینی زنجفیلی که در سال ۲۰۱۰ معرفی شده بود هنوز بر روی ۰.۳ درصد از محصولات قدیمی فعال می باشد. البته این میزان کاهشی را نسبت به ماه قبل دارد
البته شایعاتی وجد دارد که گوگل سیاست ای جدیدی را برای بروز رسانی های خود در دست اجرا دارد که اگر این برنامه ها اجرایی شوند سرعت بروز رسانی هایی که دستگاه های اندرویدی دریافت می کنند به مراتب افزایش پیدا می کند و برای ایکنه تلفن اندرویدی بروزی داشته باشیم احتیاج به انتظار ای چندین ماهه نیست.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *