فیلم جدید سودربرگ تماما با آیفون ۷ فیلم برداری شده است

فیلمی که توسط آیفون ۷ فیلمبرداری شده است در جشنواره برلین اکران شد

در روز چهارشنبه هفته گذشته در حین برگزاری جشنواره فیم برلین، فیلم جدید کارگردان بنام استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) به نمایش گذاشته شد. این فیلم سر و صدای زیادی در بین هنرمندان و کاربران فضای مجازی برپا کرده و دلیل آن طبق گفته این کارگردان فیلم برداری تمامی سکانس ها توسط تلفن همراه هوشمند آیفون ۷ (iPhone 7) بوده است که بسیار جالب توجه بوده است.

با توجه به اینکه سودربرگ یک کارگردان مشهور است که فیلم های “۱۱، ۱۲ و ۱۳ یار اوشن” و “مایک جادویی” و مستند “چه” که در مورد شخصیت چگورا انقلابی معروف است را درکارنامه خود دارد این موضوع بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

سودربرگ و جاشوا لئونارد در جشنواره فیلم برلین 2018
سودربرگ و جاشوا لئونارد در جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸

در روش های مرسوم بایستی تجهیزات زیادی را برای آماده سازی و فیلم برداری یک فیلم تهیه کنیم که همین موضوع علاوه بر هزینه بیشتر می تواند زمان زیادی را نیز از گروه فیلم برداری بگیرید. طبق گفته سودربرگ این کارگردان آمریکایی با کمک دوربین تلفن همراه iPhone 7 توانسته است بسیار راحتتر به انجام فیلم برداری مشغول شود و همچنین بازیگران نیز از این شرایط بسیار احساس رضایت کرده اند، زیرا آنها می توانستند زمان بیشتری را در نقش خود باقی بمانند و دیگر نیازی به صبر کردن برای آماد سازی و جایگیری تجهیزات فیلم سازی نداشته است.

وی خاطر نشان کرده که بسیار تحت تاثیر قابلیت های دوربین آیفون ۷ قرار گرفته است و به همین خاطر روش های پیشین و سنتی در فیملبرداری برای او بسیار دشوارتر از قبل به نظر رسیده است و به همین دلیل تصمیم گرفته تا تمامی سکانس های این فیلم را تنها با دوربین این تلفن هوشمند که توسط شرکت اپل طراحی شده است، بگیرد.

اما مطمینا در کنار راحتی و نکاتی که در بالا ذکر کردیم مشکلاتی نیز برای استفاده از این دوربین وجود دارد که می توان به حساسیت بالای آن که به سختی کار می افزاید اشاره کرد و یا اینکه امکان آویزان کردن تلفن همراه یا نصب تجهیزات در یک دیوار وجود ندارد که احتمال می رود بعد از توجه به این نکته که یک فیلم توسط آن ساخته شده است شاهد ارائه و تولید گجت های مختلفی برای رفع مشکلات و همچنین بهبود کیفیت و شرایط فیلم برداری توسط تلفن های همراه باشیم.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *