کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی های آیفون در چین به دلیل ویروس کرونا

همانطور که مطلع هستید، جهان در حال حاضر با ویروس اپیدمی کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. ویروسی که بر صنایع مختلفی تاثیر منفی گذاشته و از جمله باید به فروش گوشی های آیفون که همیشه پرفروش بوده است اشاره کرد. با بروزنیوز همراه باشید.

در هفته‌های گذشته شاهد لغو برگزاری رویدادهای مهم خودرویی، فناوری و برخی دیگر بودیم که همگی برای عدم شیوع ویروس کرونا لغو شدند. اما این ویروس نه تنها تاثیر بد روی جامعه گذاشته، بلکه اقتصاد را هم با دردسرهایی رو به رو ساخته است.

صنعت گوشی هوشمند یکی از این صنایعی بوده که تاثیر زیان‌های کرونا قرار گرفته و در این بین باتوجه به گزارش‌های منتشر شده، فروش گوشی های آیفون در چین طی ماه فوریه چندان جالب نبوده و اپل در این مدت کاهش ۵۰ درصدی را در فروش مشاهده کرده است.

گوشی های آیفون و کاهش فروش ۵۰ درصدی در چین

آیفون

متاسفانه کرونا روی فروش تلفن هوشمند تمامی برندها تاثیر منفی داشته و تنها اپل (Apple) نیست که با این مسئله مواجه است. به گزارش South China Morning Post، در ماه فوریه اپل تنها ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی آیفون در چین به فروش رسانده که چنین فروشی در چند سال گذشته کم نظیر بود.

ژانویه ۲۰۲۰ یعنی پیش از شیوع کرونا در چین، اپل توانست ۱.۲۷ میلیون دستگاه گوشی آیفون در چین به فروش برساند. اما در فوریه که کرونا شیوع آن گسترش پیدا کرد، اپل نتوانست چندان به فروش قابل توجهی دست یابد. بازار چین برای تمامی برندها اهمیت بالایی دارد و در این بین اپل نیز باتوجه به اوضاع به وجود آمده، ضررهای بزرگی را به خود دیده است.

پیشتر نیز گزارش شد در ایالات متحده حجم عرضه گوشی آیفون ۱۱ به شدت کاهش یافته و حتی گوشی آیفون ۱۱ پرو با کمبود موجودی مواجه شده است. باید منتظر ماند تا مشاهده کرد سرانجام کرونا به کجا خواهد رسید و آیا این شرکت‌ها خواهند توانست خود را از این بحران خارج کنند یا خیر.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *