تامین کننده جدید نمایشگر OLED‌ کمپانی اپل

کمپانی BOE

کمپانی چینی BOE، بزرگترین سازنده ی نمایشگر های بزرگ LCD در دنیا به حساب می آید و تولید LCD آیپد اپل هم به عهده ی این کمپانی است. بر طبق آخرین رپرتاژ وال استریت ژورنال، BOE در تکاپو است تا برآورده کردن قسمتی از احتیاج اپل به نمایشگر‌های OLED‌ را نیز به عهده بگیرد.

در ظاهر چینی ها از لحاظ ساخت نمایشگرهای توسعه یافته از رقیبای کره‌ای و ژاپنی خود عقب تر مانده‌اند. به همین دلیل کمپانی BOE می خواهد تا پرچمدار وارد شدن به میدان رقابت شود. کارشناسان کارخانه ی BOE در شهر سیچوان چین، قاطع هستند تا با مدلسازی نمایشگرهای توسعه یافته، خود را در حد رقبای خود در این عرصه بالا ببرد.

اپل

با درنظر گرفتن این که BOE فقط سازنده ی چینی LCD برای Apple است، کوپرتینونشین ها دید مثبتی به این کمپانی دارند و پیروزی BOE در مدلسازی و ساخت نمایشگر OLED‌ به سود Apple هم تمام می‌شود. چنانچه BOE قادر باشد نمایشگر OLED‌ با استاندارد های مورد احتیاج Apple را بسازد، وابستگی کوپرتینونشین ها به Samsung اندک تر خواهد شد. به غیر از این Apple دوست دارد، از راه تأمین‌کنندگان متعدد، احتیاج خود را برآورده سازد. همین طور این که قسمتی از تأمین نمایشگر OLED‌ آیفون های آینده به عهده ی کمپانی LG قرار گرفته است و براساس واپسین اخبار، LG display، متصدی تأمین ۳ تا ۵میلیون نمایشگر OLED‌ آیفون Apple شد.

LG display

به غیر از این  LG display، بیست میلیون نمایشگر LCD جهت آیفون ۶.۱ اینچی می سازد. با وجودی که پرسش های زیادی تا امروز درمورد مرغوبیت و استاندارد ساخت نمایشگر OLED‌ به وسیله ی LG بیان شده است، Apple تأمین قسمتی از نمایشگر OLED‌ خود را به LG سپرده است و چنانچه قادر باشد تأمین‌کننده‌ی دیگری را هم در نظر داشته باشد، چنانچه معضلی به وجود آمد قادر است احتیاج خود را در تأمین نمایشگر برطرف سازد. همینطور زمانی که Apple با تأمین‌کنندگان متعدد تعامل داشته باشد، قادر است با قیمت بهتری قطعات مورد نیاز خود را تهیه کند.

تاریخ عرضه نمایشگرهای OLED کمپانی BOE

برطبق مفروضات بیان شده از طرفی یکی از اشخاص آگاه از مسئله، نزدیک ترین تایمی که BOE قادر باشد نمایشگر OLED مورد احتیاج Apple را بسازد، سال۲۰۲۰ خواهد بود. اکنون، BOE، نمایشگر اولد مورد احتیاج موبایل میت RS هواوی را هم تأمین می‌کند. همینطور هواوی و BOE جهت تولید نخستین موبایل انحناپذیر شراکت می‌کنند. BOE منتظر امضاء قرارداد های نوینی با مابقی سازندگان موبایل های هوشمند جهت تأمین نمایشگر مورد احتیاج آن‌ها تا آخر سال جاری است. چنانچه BOE قادر باظد استانداردها و مرغوبیت مدنظر Apple را محقق کند، قادر است قرارداد تأمین نمایشگر اولد Apple را هم امضا کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *