دستاورد جدید کمپانی Valve

کمپانیValve

Steam از این به بعد، قابلیت بازی در اتاق‌ های با متراژهای بالا، ۱۰ متر مربعی را مهیا می‌کند تا علاقه‌مندان قادر باشند با آزادی عمل بیشتری به بازی مشغول شوند. کاربران بازی‌ های واقعیت مجازی اکنون قادرند با شیوه های ردگیری فعلی Steam، بازی‌های واقعیت مجازی را در محیط پذیرایی به متراژ ۴متر مربع بازی کنند، ولی چنانچه علاقه مندان به بازی در محیطی بزرگ تر باشند، آیا این توانایی در اختیار دارند؟

game

پیشرفت Steam

کمپانیValve اظهار کرده است که با ارائه ی SteamVR Tracking 2.0 در شروع سال پیش رو، کاربران اینگونه بازی های هیجان انگیز می توانند در اتاق‌ های بزرگ با مساحت ۱۰ مترمربع هم به بازی بپردازند، مسلما جهت بازی در اتاق‌ های بزرگ در عوض به کارگیری از ۲ردیاب بایستی از ۴ردیاب بهره گرفته شود. کاربرانی که تمایل دارند در طی بازی، آزادی عمل بیشتری داشته باشند، قادرند با بهره گیری از ۴ردیاب در اتاق‌ های بزرگ به آسانی بازی کنند.

Valve قصد دارد تا با پشتیبانی از ایستگاه‌ های ردگیری بیشتر، قابلیت بازی در مکان ها و اتاق‌ های وسیع تر  را هم برای کاربران مهیا کند، اگرچه همچنان برنامه‌ی زمان‌بندی جهت اینگون شرایطی معیین نکرده است، مسلما نبایستی توقع داشت که این دستاورد جهت کاربرد در منازل استفاده شوند.

تا آخر سال ۲۰۱۸ احتمال نصب SteamVR وجود ندارد و سیستم ردگیر نسل بعدی با هدست‌ های موجود اچ‌ تی‌ سی وایو کار نخواهند کرد. توسعه‌دهندگان به دلیل سازگاری با نمونه‌های پیشین قادرند با بهره گیری از نمونه‌ های اولیه‌ ی vive، مبادرت به طراحی نوینی کنند.

کلام آخر

چنانچه از هدست‌ های‌ واقعیت مجازی فقط در فضای خانه بهره می برید، اینگونه تغییرات برای شما توفیری به وجود نمی آورند. اینگونه پروژه های توسعه‌ ای جهت کاربردهای عمومی و تجاری واقعیت مجازی که کاربر احتیاج به آزادی عمل بیشتری دارد، بسیار جذاب خواهد بود. سیستمWalkabout VR بایستی تنها با ابعاد و مساحت اتاق رابطه داشته باشد و تعداد ردیاب‌ ها محدودیتی در گسترش آن به وجود نیاورد. با این وجود توسعه‌دهندگان آسان تر قادرند مانور بدهند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *