اپل بزودی پردازنده اختصاصی در لپ تاپ های مک بوک استفاده می کند

بدون شک سری لپ تاپ‌های مک بوک اپل بسیار محبوبیت پیدا کردند و نه تنها طراحی ساده‌ای دارند، بلکه از مشخصات قابل توجهی برای کاربری مالتی مدیا بهره می‌برند. اما به نظر می‌رسد شرکت کوپرتینویی به دنبال تغییراتی است. با بروزنیوز همراه باشید.

براساس گزارش‎ها در سال جاری اپل چند مدل مک بوک معرفی خواهد کرد که یکی از آنها مک بوک ۱۴ اینچی بوده و یک مدل حرفه‌ای به حساب می‌آید. در انتها سال ۲۰۲۰ باتوجه به شیوع ویروس کرونا، قرار نیست در سال جاری چندان رویدادی از اپل مشاهده کنیم و در نهایت اواخر امسال با برگزاری رویدادی چندین محصول جدید توسط این برند مطرح فناوری رونمایی خواهد شد.

گفته می‌شود در رویداد اواخر امسال اپل چند مدل مک بوک معرفی خواهد کرد که همگی از پردازنده اختصاصی همین شرکت بهره می‌برند. این کمپانی در چند سال گذشته سعی داشته با همکاری اینتل پردازنده لپ تاپ‌های خود را تامین کند. در این بین گرافیک‌های کمپانی اپل نیز توسط AMD تامین شده است. اما در سال جاری اپل برنامه‌ای برای همکاری با اینتل نداشته و از چیپ‌های اختصاصی خود بهره خواهد گرفت تا از این پس پردازنده‌های اپل علاوه بر آیفون و دیگر دستگاه‌ها، شامل سیستم‌های دسکتاپی مک بوک هم شود.

مک بوک

مک بوک‌ ۲۰۲۰ با پردازنده اختصاصی اپل

مدتیست که گفته می‌شود، اپل روی پردازنده اختصاصی مبتنی بر ARM خود مشغول کار است و به گفته Ming-Chi Kuo تحلیلگر صنعت و بخصوص محصولات اپل، سال جاری این چیپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گزارش‌ها می‌گویند پردازنده جدید از قدرت عملکرد قابل توجهی برخوردار بوده و عمر باتری را به شدت افزایش خواهد داد.

البته دقیقا تایید نشده که مک بوک‌های جدید سال ۲۰۲۰ از راه خواهند رسید یا در سال ۲۰۲۱ باید شاهد عرضه آنها باشیم. به هر حال بهتر است منتظر باقی ماند تا مشخص شود این کمپانی چه برنامه‌ای برای امسال در سر خود می‌پروراند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *