هر آنچه که باید درباره بازی Ori and the Will of the Wisps بدانید

زمان زیادی تا عرضه بازی Ori and the Will of the Wisps باقی نمانده است و در این مطلب سعی شده مروری روی تمام اطلاعات منتشر شده از بازی داشته باشیم. با بروز نیوز همراه باشید.

اگر یکی از طرفداران پر و پا قرض سری بازی‌های Ori باشید بدون شک اولین نسخه‌ی آن یعنی بازی Ori and Blind Forest را با اشتیاق فراوان به اتمام رساندید و منتظر نسخه‌ بعدی این بازی هیجانی هستید. هرچند که نسخه‌ اول بازی هنوز هم برای کاربران کنسول و PC بسیار به‌یادماندنی و شیرین جلوه می‌کند اما سری جدید این بازی به رگ و ریشه‌های عمیق موجود در خود توجهی ویژه دارد و قصد دارد تا پتانسیل‌های فراوان خود را به عرصه‌ ظهور برساند. بر همین اساس استودیو Moon Studios سازنده‌ چیره‌دست این بازی با درز آخرین اطلاعات نسخه‌ی جدید آن یعنی بازی Ori and the Will of the Wisps تأکید دارد که سری جدید در کنار توجه ویژه‌تر به سیستم مبارزات همانند نسخه‌ قبلی به اصول اولیه‌ بازی کاملاً وفادار است.

در حقیقت تریلرهای محدود منتشرشده‌ بازی Ori and the Will of the Wisps کاملاً بیانگر وفاداری سری جدید به نسخه‌ قبلی و پیگیری همان دستورالعمل های است که نسخه‌ی اول را تبدیل به یک شاهکار کرده بود. محیط بازی از موجودات و هیولاهای بزرگ‌تر و آبزیرهکاه‌تری پرشده و باید انتظار داشته باشیم که برای مقابله با چنین شیاطینی، سطح مهارتی بازیکنان و صدالبته کاراکترهای متنوع‌تری در بازی وجود داشته باشد.

در حقیقت استودیو سازنده نمک و فلفل بازی را دوچندان کرده و قول داده که بازی دارای ابعاد و زوایای وسیع‌تری نسبت به نسخه‌ قبلی‌ خواهد بود. پس به نظر می‌رسد که بازی Ori and the Will of the Wisps دقیقاً پیرو همان اصول سری بازی Blind Forest بوده و بتواند روح و روان بازیکنان را همانند نسخه‌ اول درگیر و شمارا به چالش پاک کردن پیاپی عرق پیشانی سوق دهد.

بازی Ori and the Will of the Wisps بازی Ori and the Will of the Wispsنگاهی به درون بازی

گیمرها از همین حالا می‌توانند انتظار همان دنیای رنگارنگ ودرگیرانه را برای خودشان متصور باشند که به‌واقع روایت مستقیمی از بازی Ori and Blind Forest سال ۲۰۱۵ خواهد بود اما سیر داستانی بازی برای شما بازتر شده و با گشت‌وگذار در محیط و به‌تبع به دست آوردن مهارت‌های جدید می‌توانید مناطقی را که در سری قلبی غیرقابل‌دسترس بودند کشف کرده و از پای گذاشتن در آن لذت ببرید. همچنین دسته‌بندی سلاح‌ها با اضافه شدن شمشیر،کمان و بمب‌های جدید کامل‌تر و مهارت‌های مضاعف‌تری برای استفاده از این سلاح‌ها به مکانیسم بازی افزوده‌شده است.

نگاهی به داستان بازی

داستان بازی اکتشاف شجاعانه‌ شمارا در ماورای جنگل‌های Nibel روایت خواهد کرد و به‌نوعی بازنویسی سرنوشت در بازی Ori خواهد بود، اما متأسفانه به دلیل راز نگهداری شدید استودیو Moon studios مطالب زیادی در رابطه با جزییات داستانی بازی منتشرنشده ولی سازندگان وعده‌ چیزی شبیه به همان داستان ناب سری اول و حتی بهتر را به گمیرها داده‌اند.

نگاهی به سیستم مبارزه در بازی

به ادعای استودیو Moon Studios با الهام گرفتن از سیستم مبارزه‌ای بازی‌های Dark Souls باید انتظار مکانیسمی درگیرانه‌تر و پرمحتواتری را بر اساس نقاط ضعف و قوت دشمنان داشت

محدود و کم جزییات بودن مکانیسم مبارزه‌ی بازی در سری Blind Forest سازندگان را ترغیب کرده تا در سری جدید سنگ تمام بگذارند و به ادعای استودیو Moon Studios با الهام گرفتن از سیستم مبارزه‌ای بازی‌های Dark Souls باید انتظار مکانیسمی درگیرانه‌تر و پرمحتواتری را بر اساس نقاط ضعف و قوت دشمنان داشت.

درست برخلاف سیستم مبارزات قدیمی سری که بیشتر بر اساس بکش‌بکش و حرکات ساده طراحی‌شده بود. همچنین با اضافه شدن شمشیر در کنار سایر تجهیزات و سلاح‌های نسخه‌ Blind Forest امکان استفاده‌ی مؤثرتر و باهوش‌تری برای گیمرها فراهم‌شده که به‌طورقطع سطح مبارزات بازی را ارتقاء می‌دهد. خبر خوش‌تر اینکه گیمرهای علاقه‌مند به استفاده از کنترلر قادرند بر اساس سیستم مبارزه‌ای جدید سه اسلات تعبیه‌شده را به سلاح‌های پراستفاده‌تر اختصاص و برای هرکدام دکمه‌ای اختصاصی داشته باشند.

درنتیجه امکان Swap کردن یا جابه‌جایی سریع بین سلاح‌ها در هرزمانی از بازی وجود دارد. همچنین تنوع سلاح‌ها با افزوده شدن مواردی نظیر: شمشیر چابک،پتک قدرتمند،کمان و بمب‌های آتش‌زا در سطح قابل قبولی بهبودیافته، از آن گذشته امکان افزودن و تلفیق مهارت‌های غیرجنگی در اسلات ها، مانند Swap کردن یک سلاح بامهارت Healing شمارا یاری می‌کند تا به یک سستم مبارزه‌ای کاملاً شخصی سازه شده و منطبق با سبک خاص خودتان دست‌یابید.

آقای Thmas Mahler مدیرعامل شرکت Moon studios با موردستایش قرار دادن سبک مبارزاتی Diablo مدعی شده که سری جدید بازی Ori با تأثیرپذیری از این عنوان قصد دارد تا سیستم مبارزات خود را به همان شکل بازی Diablo پیاده کنند، در حقیقت و بر اساس گفته‌های ایشان قرارگیری در نقش یک Paladin یا Rogue و برخورداری از چندین سبک مبارزه‌ای برای گیمرها بسیار با اهمیت و جالب به نظر می‌رسد بنابراین با افزودن چنین حالتی بازیکنان می‌توانند در هر بار بازی، سبک خاصی را انتخاب و با آن سرگرم شوند.

نگاهی به سیستم حرکتی در بازی

چیزی که سازندگان در سری جدید به دنبالش رفته‌اند خلق کاراکتری سبک‌تر و درنتیجه چابک‌تر در بازیست، بر همین اساس با اضافه کردن قابلیت‌هایی مانند: Double Jump,Grappling hook امکان رد شدن از انواع موانع و محیط‌های مختلف بازی را برای گیمرها فراهم کرده‌اند. به‌طور مثال اگر بازیکنان مهارت ارتجاعی را در بازی به دست آورده باشند از پرش‌های بلندتری برخوردار هستند. همچنین این قابلیت با افزایش دو برابری سرعت پرش‌ها، توانایی صدمه زدن به دشمنان از زیر را به گیمرها می‌دهد. البته تمامی این مهارت‌ها در صورتی فعال می‌شود که بازیکنان آن‌ها را به دست آورده باشند. پس سیستم حرکتی در بازی به‌شدت منعطف و چابک خواهد بود.

قابلیت Upgrade کردن مهارت‌ها

بر اساس اظهارات استودیو Moon تمامی مهارت‌های موجود در بازی اعم از مهارت‌های حرکتی و مبارزه‌ای قابلیت Upgrade کردن را دارند به‌طوری‌ که بازیکنان می‌توانند با افزایش سطح سلاحی مانند کمان تیرش را به مسافت‌های طولانی‌تری پرتاب کنند، البته قابلیت Upgrade کردن مهارت‌ها دارای چندین بخش متفاوت بوده که تنها مختص به یک عملکرد خاص نیست.

سفارشی کردن شخصیت با استفاده از Shards

سازندگان بازی از همان ابتدا مدعی شده بودند که در بازی Will of the Wisps بازیکنان دارای آزادی عمل بسیار زیادتری هستند و می‌توانند به طرق مختلف کاراکترهای خودشان را تجهیز و آماده‌ی نبرد کنند.درواقع با پیشرفت در بازی و به دست آوردن مهارت‌های مختلف سفارشی کردن شخصیت با استفاده از Shards قابل انجام خواهد بود. به‌وسیله‌ی Shards که تکه‌های مخفی و گم‌شده در جهان بازی هستند کاراکتر شما Upgrade شده که حتی بر روی رفتار کاراکتر شما نیز تأثیر می‌گذارد. قابلیت‌هایی نظیر قطب نمای راهنما، افزایش‌دهنده‌ سه برابری قدرت پرش، افزایش قدرت سلاح‌ها همه ازجمله مهارت‌هایست که با پیدا کردن Shards به شما اعطا می‌شود. بر طبق گفته‌ها چهار اسلات Shards در بازی وجود دارد که در هرزمانی قابل Swap کردن بوده و به‌کلی جایگزین سیستم قبلی موجود در نسخه‌ Blind Forest شده.

NPC ها و مأموریت‌های جانبی

در نسخه‌ Blind Forest بازی تا حدودی تهی به نظر می‌رسید اما در بازی Will of the Wisps تعداد زیادی از NPCها و مأموریت‌های جانبی وجود دارد که هرکدام دارای داستان خاص خود هستند، در حقیقت NPCها شمارا به مأموریت می‌فرستند، اجناس خاصی را برای فروش عرضه می‌کنند و یا درخواست بازیابی یک آیتم خاص را به شما می‌دهند.

درجه‌ی سختی بازی

به دلیل اعتراض برخی از بازیکنان نسخه‌ی Blind Forest نسبت به درجه‌ی سختی بسیار بالای این بازی، Moon studios تصمیم گرفته تا به‌وسیله‌ به‌کارگیری بعضی از راهکارهای خاص در بازی مقداری از خشم آنان را فرونشاند اما نه به‌وسیله‌ی آسان‌تر کردن بازی، بلکه بر اساس گفته‌های سازندگان برخلاف نسخه‌ی قبلی زمانی که در محیطی گیر افتاده‌اید و یا قادر به رد کردن آن نیستید می‌توانید ازآنجا خارج‌شده و پس از به دست آوردن مهارت‌های لازم دوباره برگردید.

وجود مرحله‌ی گذر از آب در بازی

درست همانند بازی Blind Forest که Ori شما باید از دست افزایش سطح آب در Ginso tree فرار می‌کرد در بازی Will of the Wisps نیز مرحله‌ی گذر از آب در بازی وجود دارد که به‌صورت دایره‌ای بوده و حداقل دارای حدود ۲۰ نقطه‌ی مرگ‌آور در خودست.

افزایش عمق گرافیکی در بازی

تمامی گرافیک و فیزیک بازی بر اساس همان نسخه‌ قبلی طراحی و توسعه‌یافته اما از یک موتور نورپردازی جدید به‌منظور افزایش عمق گرافیکی در بازی و افزودن لایه‌های بصری بهره‌گیری شده که در آن حدود سه سطح بصری جدید اضافه و رنگ‌ها واقعی‌تر به نظر می‌رسند. در بازی Will of the Wisps دشمنانی که از بقیه بزرگ‌تر هستند به صفحه‌ی اسکرین برخورد کرده و جلوه‌ی خاصی را به بازی می‌دهند.

وجود بخش Time Trial در بازی Will of the Wisps

وجود بخش Time Trial در بازی Will of the Wisps برای بازیکنان اتفاق جدیدیست چون نسخه‌ قبلی این بازی از وجودش بی‌بهره بود. درواقع بخش Time Trial یک رقابت زمانیست که بازیکنان برای عبور از منطقه‌ای خاص با یکدیگر مسابقه داده و زمان عبور خودشان را به‌صورت آنلاین روی سروهای بازی ثبت می‌کنند. البته این بخش تنها در بخش Multiplayer بازی قابل‌دسترسی خواهد بود.

حضور طراح بازی AM2R در Will of the Wisps

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های نینتندو باشید قطعاً نام بازی AM2R را که بر اساس Metroid 2 بازسازی‌شده بود به خاطر دارید.این بازی در سال ۲۰۱۶ تنها چند روز پس از انتشار توسط دپارتمان قضایی نینتندو منحل شد، در حقیقت طراحی بسیار خوب بازی آن‌قدر موردتوجه Moon Studios قرارگرفته که از خالقش یعنی Milton Guasti دعوت به عمل‌آورده و در بازی Will of the wisps به‌عنوان عضوی از تیم طراحی حضور دارد.ایشان از سال ۲۰۱۷ به‌عنوان طراح در صنعت گیم فعالیت می‌کنند.

این بازی درتاریخ ۲۱ اسفند (۱۱ مارچ) برای کنسول ایکس‌باکس وان و رایانه شخصی منتشر می‌شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

1 دیدگاه در “هر آنچه که باید درباره بازی Ori and the Will of the Wisps بدانید

سلام
تو قست برفی اون دیواره یخیا چجوری باید بشکنیم ؟
اینم عکسش
http://s10.picofile.com/file/8393028634/Untitled.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *