توافق جدید کمپانی اپل با آمازون

سایت آمازون

سایت آمازون توافقی تازه با کمپانی Apple انجام داده است که به موجب قسمتی از این قرارداد، تنها کمپانی Apple یا نمایندگان مجاز این کمپانی مجاز به فروش دستگاه های Apple و بیتس به وسیله ی سایت آمازون خواهند بود.

اپل

علت این قرارداد و لیست محصولات Apple

براساس رپرتاژ رسانه اینترنتی CNET، آمازون توافقی را با Apple انجام داده است که فروش محصولات Apple از جمله آیپدها و آیفون‌ ها و ساعت‌ های Apple را به صورت مستقیم در amazon انجام دهد. amazon قبلاً محصولات اپل را می‌فروخت، ولی به وسیله ی فروشندگان واسطه، یعنی قیمت ها در بیشتر موارد متغیر بودند (و به شدت با قیمتهای اصلی کمپانی Apple مغایرت داشت).

فروش محصولات Apple در چند هفته آتی در سایتهای آمازون در ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و هند آغاز خواهند شد، که حاوی دستگاه های Apple و آن‌ هایی که تحت نام تجاری Apple به فروش می رسند، خواهند بود. با این وجود، این قراداد تمامی محصولات Apple را شامل نمی‌ شود. برای نمونه، HomePod Apple، رقیب اسپیکر amazon اکو به صورت خاص در amazon به فروش نمی رسد.

در بیانیه‌ ای که در سایت The Verge منتشر کرد، سخنگوی amazon اعلام کرد:

amazon به شکل دائم جهت بالا بردن تجربه مشتریان سعی می کند و یکی از روش  های انجام این کار، افزایش انتخاب کالاهایی است که ما اطلاع داریم مشتریان خواهان آن هستند. ما در تلاش این هستیم که مجموعه کالاهای از کمپانی Apple و Beats را در سطح دنیا گسترش دهیم.

تاریخ شروع

به عنوان قسمتی از این قرارداد، فقط کمپانی Apple یا نمایندگان مجاز اپل مجاز به فروش دستگاه های Apple و Beats به وسیله ی سایت amazon خواهند بود. لیست کالاهای هر کمپانی که در حال حاضر محصولات Apple را در amazon می‌فروشد، از تاریخ ۴ ژانویه حذف خواهد شد و آنها پیش از این که مجدداً مجاز به فروختن کالاهایشان برروی آمازون شوند بایستی به Apple جهت تبدیل شدن به نمایندگی رسمی درخواست دهند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *