قابلیتی که دیوار شما را با تغییر رنگ هوشمند می سازد

محققان رنگی را اختراع کرده اند که قادر است دیوارهای عادی را به دیوارهای هوشمند تبدیل کند

در دنیای امروز تمایل افراد به استفاده از وسایل هوشمند بیشتر شده است و این وسایل به راحت تر شدن زندگی افراد کمک زیادی کرده اند.

محققان دانشگاه کارنگی ملون عقیده دارند دیوارها یک فضای سفید و بی استفاده هستند و آنها رنگی را اختراع کرده اند که دیوار های عادی را به دیوار های هوشمند تبدیل می کند.

رنگی که محققان به تازگی اختراع کرده اند یک نوع رنگ رسانا می باشد که به دیوارها این قابلیت را می دهد که لمس انسان ها را حس کند ، حرکات انسان را دریافت کند و همچنین بتواند استفاده از دستگاه های الکترونیکی را کنترل کند.

برای تبدیل یک دیوار عادی به یک دیوار هوشمند به این صورت است که نوعی چسب که مخصوص نقاشی است را بر روی دیوار به صورت چهارخانه چسبانده می شود و سپس دو لایه رنگ رسانا روی آن قرار می گیرد تا شبکه ای از الکترودها روی دیوار ایجاد شود.

در مرحله بعدی چسب ها را از دیوار جدا می کنند اما الکترودهای ایجاد شده هنوز روی دیوار باقی می ماند و در انتها جهت زیبایی و حفاظت، دیوار را با لایه ای از رنگ لاتکس می پوشانند و سپس بر روی آن یک صفحه حسگر نصب می شود.

این دیوار هوشمند به دو روش متفاوت میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

روش اول به این صورت که این دیوار مانند یک صفحه نمایش لمسی می شود که بطور مثال کلید چراغ های آن محیط می تواند به صورت مجازی روی دیوار قرار بگیرد و کاربر با لمس دیوار چراغ ها را خاموش یا روشن کند و همچنین اگر کاربر به دیوار نزدیک شود دیوار قادر است حرکات کاربر را درک کند.

در روش دوم دیوار مانند یک آنتن بزرگ عمل خواهد کرد که قادر است صداهای الکترومغناطیس را از دستگاه های الکترونیکی روشن در محیط جمع آوری کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • قابلیتی که دیوار شما را با تغییر رنگ هوشمند می سازد