کنسول بعدی پلی استیشن در راه است!!!

کنسول پلی استیشن

کنیچیرو یوشیدا اعلام کرد که کمپانی سونی در حال ساخت کنسول پلی استیشن بعدی‌ است، با این حال او در طول بیانیه‌اش، هیچگاه این کنسول جدید را پلی استیشن ۵ ننامید. برای جزئیات بیشتر با ادامه مطلب همراه باشید.

پلی استیشن

رئیس کمپانی سونی (Sony) تایید کرد که این کمپانی در حال کار کردن برروی کنسول پلی استیشن بعدی‌ است، اما او در طول صحبت اش این کنسول را پلی استیشن ۵ ننامید. آقای کنیچیرو یوشیدا در جلسه مالی روز دوشنبه گفت:

در حال حاضر چیزی که می‌توانم بگویم این است که باید سخت‌افزارهای لازم برای نسل بعدی کنسول‌ها را در اختیار داشته باشیم.

او در مورد اینکه کنسول پلی استیشن بعدی چگونه و به چه شکل خواهد بود، صحبتی نکرد اما منابع می‌گویند که پلی استیشن بعدی از نظر شکل و فرم تفاوت زیادی با پلی استیشن ۴ نخواهد داشت و معماری اساسی این کنسول مشابه با پلی استیشن کنونی خواهد بود. کمپانی سونی پس از این جلسه، درمورد این کنسول جدید با خبرنگاران صحبتی نکرد.

سیستم‌های استریمینگ گیمینگ

این گزارش نشان می‌دهد که کمپانی سونی هنوز آمادگی ندارد تا صنعت کنسول‌ها را کنار بگذارد و انرژی‌اش را برروی گیمینگ برپایه سیستم ابری (cloud-based gaming) بگذارد، حتی اکنون که رقیب‌های این کمپانی مانند مایکروسافت و گوگل در حال معرفی سیستم‌های استریمینگ گیمینگ مختلف هستند. همان‌طور که می‌دانید گیمینگ بر پایه سیستم ابری، بدین معناست که بازی در نقطه‌ای دیگر پردازش شود و شما تنها تصویر آن را برروی دستگاه هوشمندی که دارید دریافت کنید، با این فناوری می‌توان بهترین و گرافیکی‌ترین بازی‌ها را نیز برروی ضعیف‌ترین دستگاه‌های هوشمند تجربه کرد.

شایعات اشاره دارند که سونی ممکن است که درحال کار برروی یک تبلت یا چند دستگاه مختلف باشد و منتظر است تا نسل پنجم ارتباطات (۵G) همه‌گیر شود تا سپس انرژی خود را برروی گیمینگ برپایه ابرها بگذارد. آقای کازونوری (Kazunori)، تحلیل‌گری در سازمان تحقیقاتی ایبوتسون (Ibbotson) که در ژاپن فعالیت دارد، در مصاحبه‌ای بیان کرد: «کمپانی سونی قصد دارد تا حداکثر زمانی که می‌تواند از پلتفرم موفق خود پلی استیشن ۴ بهره ببرد.» کنسول پلی‌استیشن ۴ از سال ۲۰۱۳ که عرضه شد تا کنون، بیش از ۸۲ میلیون واحد به‌فروش رفته است و بیش از ۳.۳ میلیون نسخه از آخرین بازی انحصاری این کنسول یعنی Marvel’s Spider-Man در سه روز اول عرضه‌ این بازی، در ماه سپتامبر به فروش رفت.

تاریخ عرضه بازار

یکی از پتنت‌های اخیری که کمپانی سونی به ثبت رسانده، القا می‌کند که این کمپانی قصد دارد کنسول پلی‌ استیشن ۵ خود را طوری بسازد تا بازی‌های نسل‌های پیشین این کنسول نیز برروی آن بتوانند اجرا شوند، همچنین رئیس کنسول پلی استیشن آقای جان کودرا (John Kodera) پیشتر اشاره کرده بود که کنسول بعدی کمپانی سونی در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. ما فکر می‌کنیم که پروژه ساخت کنسول پلی استیشن بعدی، در کمپانی سونی با نام رمزی «اربوس» (Erebus) شناخته می‌شود. همچنین کنسول بعدی ایکس باکس که شایعه شده با نام رمزی «اسکارلت» در دست ساخت است، ممکن است زودتر از کنسول پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *