پرازنده‌ های جدید Samsung

دستاورد جدید Samsung

Samsung قصد دارد از نوین ترین مدل پردازنده خود یعنی اگزینوس ۹۸۲۰ در روز چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ارائه کند. از این پردازنده قرار است در موبایل Samsung گلکسی اس ۱۰ بهره برده شود. امروز حساب کاربری رسمی کمپانی کره‌ای Samsung در توییتی اظهار کرد که این کمپانی قصد دارد از پردازنده نوین اگزینوس این کمپانی رونمایی کند و برنامه‌ های آتی آن را توضیح دهد. این رویداد معرفی در روز ۱۴ نوامبر سال جاری میلادی (روز چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷) خواهد بود. شرکت کره‌ای Samsung، می خواهد گوشی Samsung گلکسی اس ۱۰ را تا ماه‌ های آتی در سال جدید میلادی یعنی سال ۲۰۱۹ به بازار موبایل های هوشمند ارائه کند. 

پردازنده

Samsung از برنامه‌ های خود جهت پردازنده به کار رفته این موبایل هم تا به امروز سخنان بسیاری زده است. این شرکت اظهار کرده که از پردازنده نوین اگزینوس، که احتمالاً اگزینوس ۹۸۲۰ نامیده شود بر روی موبایل گلکسی اس ۱۰ به کار بگیرد. این پردازنده کارهای پردازشی را به شکل سه کلاستره انجام می‌ دهد و بر اساس شایعاتی که تا امروز منتشر شده‌ اند، پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ شامل یک واحد پردازش عصبی (NPU) دو هسته‌ ای و یک پردازنده ۸ هسته‌ ای است.

قطعات تشکیل دهنده

قسمت مرکزی این پردازنده شامل، از دو هسته‌ تولیدی کمپانی Samsung و با اسم Mongoose M4، دو هسته ARM کورتکس A76 و ۴ هسته ARM کورتکس A55 است. پردازنده‌ های نوین اگزینوس ۹۸۲۰ از سری پردازنده‌ های ۷ نانومتری خواهند بود که با بهره بردن از شیوه ساخت EUV یا لیتوگرافی شدید ماوراء بنفش (Extreme ultraviolet lithography) تولید می‌ شوند. با این شیوه ساخت، پرازنده‌ های نوین Samsung تا ۵۰% صرفه جویی در مصرف باتری و تا ۲۰% کمینه ی عملکرد خواهند داشت. این پردازنده‌ ها از مودم‌ های ۵G هم پشتیبانی می‌ کنند که خود Samsung در حال تولید آن‌ ها است (اگزینوس ۵۱۰۰). به نظر می آید که در آینده، یکی از ورژن های موبایل گلکسی اس ۱۰ با پشتیبانی از ۵G تولید و ارائه خواهد شد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *