۴ وسیله جانبی برای تلفن های همراه که از آن بی اطلاع بوده اید

بعضی وقتا نیازی به ارتقای تلفن همراه یا بودجه برای تعویض آن ندارد، در این موارد با تهیه لوازم جانبی می توانید جان تازه ای به گوشی هوشمند خود ببخشید و کارایی و امکانات آن را ارتقا دهید. اکثر کاربران تلفن های هوشمند زمانی اسم وسایل جانبی را می شنوند به یاد قاب و جلد گوشیف شارژر، پد های شارژ بیسیم، پاوربانک می افتند. اما باید به اینکه توجه کنیم که لوازم جانبی تلفن های همراه دارای تنوع بسیاری است که بعضا چندان گران قیمت نمی باشند و البته قابلیت های جدیدی برای تلفن همراه شما به ارمغان می آورند، در این مقاله به همراه ما باشید که ۴ نوع وسیله جانبی تلفن همراه که بسیار جالب است را به شما معرفی کنیم.

۱- لنزهای مخصوص دوربین تلفن های همراه هوشمند

هرچقدر که دوربین گوشی شما خوب یا بد باشدف با استفاده از این وسیله جانبی می توانید قابلیت های جدیدی به آن افزوده و تصاویر جذاب تری را به ثبت برسانید. اگر کمی با بازار این نوع وسایل آشنا باشید می دانید که دست شما اصلا در این مورد بسته نیست و محصولات و امکانات متنوعی از قبیل: لنزهای «چشم ماهی» (fish-eye)، لنزهای عریض، لنزهای زوم و دیگر موارد در بازار موجود است و براحتی با توجه به نیاز شما قابل انتخاب است. البته نکته مورد توجه در این خصوص این است که قبل از خرید این نوع لوازم از سازگاری لنر مذکور با بدنه و دوربین تلفن همراه خود اطمینان حاصل نمایید تا خرید مناسب تری داشته باشید.

لنزهای مخصوص دوربین گوشی
لنزهای مخصوص دوربین گوشی

استفاده از چنین لنزهایی بسیار ساده و کاربردی و نتیاج آن بسیار قابل توجه و چشمگیر است. شاخص تر شدن تصاویر، ارتقای کیفیت و نوع رنگبندی بهتر در تصاویر شما از قابلیت های است که این لنز ها به عکس های شما اضافه می کنند، که در هنگام به اشتراک گذاری تصاویرتان در شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، مطمینا توجهات زیادی را جلب میکند. در این زمینه تنوع بسیاری زیادی از لحاظ کیفیت، کارایی، رنگ بندی، زوم و برند در بازار موجود است و شرکت های فعال در این حوزه هر روز به کیفیت محصولات خود می افزایند، پیشنهاد بروزنیوز به شما این است که پیش از خرید این لنزها، نقد و بررسی های آن ها را مطالعه نمایید تا به طبع خرید مناسبتری داشته باشید.


۲- حافظه های USB موبایلی یا فلش مموری های OTG

همانطور که همه روزه شاهد آن هستیم کیفیت تصاویر و فیلم ها و اپلیکیشن های موبایل ارتقا می یابد و در نتیجه به حجم فایل ها افزوده می شود ولی در این میان شاهد افزایش حافظه درونی گجت ها متناسب با فایل ها نیستیم. با توجه به این نکته که بسیاری از تلفن های همراه از حافظه خارجی پشتیبانی می کنند اما این یک امر همگانی نمی باشد، به همین خاطر اگر در هنگام سفر قصد ضبط ویدیوهایی با کیفیت ۴K را دارید ولی نگران پر شدن حافظه گوشی خود می باشید با استفاده از این نوع گجت های OTG می توانید این نگرانی را برطرف نمایید.

فلش مموری OTG
فلش مموری OTG

خرید یک فلش مموری OTG، شما را از دردسرهای پیدا کردن وای‌فای یا خرید اشتراک سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری خلاص می‌کند. شرکت‌های معتبری در سرتاسر جهان، فلش مموری‌های OTG باکیفیتی را برای انواع و اقسام گجت‌های مجهز به پورت‌های مختلف ارائه کرده‌اند. خوشبختانه بیشتر گجت‌ها از فلش مموری‌های OTG پشتیبانی می‌کنند ولی برای محکم‌کاری می‌توانید از سازگاری گجت خود اطمینان حاصل کنید. بیشتر گجت‌های امروزی از پورت‌های لایتنینگ، micro USB و USB-C بهره می‌برند که برای تمام این پورت‌ها، انواع و اقسام فلش مموری‌های OTG ارائه شده است. اگر هم پورت فلش مموری OTG با پورت گوشی شما یکسان نبود، چاره‌ی کار خرید یک رابط است که عمدتا قیمت چندانی ندارند.


۳- کنترل کننده های بازی مخصوص گوشی و تبلت

اگر اهل بازی با تلفن همراه یا تبلت خود می باشید، می توانید تجربه لذت بازی را با استفاده از کنترلر ها چندین برابر کنید، با وجود اینکه کیفیت بازی های موبایل روز به روز بیشتر می شود و شرکت های تولید کنند تلفن همراه نیز سخت افزار های قدرتمندتری را بر روی دستگاه های خود نصب می کنند گیمرها نیز بیشتر به سمت بازی با این دستگاه جذب می شوند اما بازی کردن با صفحه لمسی لذت چندانی به گیمرهای حرفه را نمی دهد و البته استفاده از این نوع لوازم جانبی می تواند تجربه مشابه بازی با کنسول ها را شبیه سازی کند.

کنترلرهای مخصوص بازی برای گوشی و تبلت
کنترلرهای مخصوص بازی برای گوشی و تبلت

به مانند دیگر لوازم جانبی در هنگام خرید این کنترلر ها در قدم اول از سازگاری آن با دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید. اگر از کاربران تلفن های هوشمند آیفون می باشید، به دنیال کنترلی با نشانه MFi (مخفف Made For iPhone) بر روی جعبه آن باشید. اما اگر از دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید استفاده می کنید دستتان بازتر است، زیرا این کنترلر ها در انواع و اقسام با امکانات و اندازه های مختلف برای این سیستم عامل عرضه می شود. در نهایت نیز پیش از خرید حتما نقد و بررسی های موجود برای کنترلی که انتخاب نموده اید را مطالعه نمایید تا تجربه کاربری بیشتری داشته باشید و به بهترین نتیجه ای که میخواهید برسید.


۴- گیمبال (Gimbal)

فیلم‌برداری با گوشی به امری عادی بدل شده است. اگر طرفدار پروپاقرص فیلم‌برداری با گوشی هستید، با خرید یک «گیمبال» (Gimbal) می‌توانید ویدیوهای حرفه‌ای‌تر، روان‌تر و کم‌لرزش‌تری را ضبط کنید. گیمبال‌ها به لطف لرزشگیرهای پیشرفته و چند محوره‌ای که دارند، نقش مهمی را در بهبود کیفیت ویدیوهای ضبط شده با گوشی ایفا می‌کنند.

گیمبال
گیمبال

در این زمینه تنوع بسیار زیادی وجود دارد اما یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه محصولات بسیار باکیفیتی عرضه می‌کند، شرکت DJI است که گیمبال Osmo Mobile 2 ساخت این شرکت توجهات زیادی را جلب کرده است. این گیمبال از حالت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که از بین آن‌ها می‌توان به حالت «هایپرلپس» (hyperlapse) اشاره کرد.

اگر قصد خرید چنین وسیله‌ای را دارید، توصیه می‌کنیم به دنبال گیمبالی بگردید که عمر باتری بالایی داشته باشد، نحوه‌ی اتصال آن به گوشی چندان پیچیده نباشد و در نهایت از قابلیت‌هایی مانند ارائه‌ی شارژ بهره ببرد که در اوقات ضروری بتوانید با استفاده از باتری آن گوشی خود را شارژ کنید. از دیگر موارد حائز اهمیت هم می‌توانیم به خوش‌دست بودن و سبکی آن اشاره کنیم که اهمیت این موارد در هنگام استفاده‌های بلندمدت مشخص می‌شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *