ویژگی های هیجان انگیز آیفون های ۲۰۱۸(بخش دوم)

فلش True Tone بهبود یافته است

در حقیقت Apple با افزودن تکنولوژی True Tone برای نخستین بار در آیپد و پس از آن در گوشی‌های آیفون توانست امکانی را مهیا کند که کاربران دید عالی از نمایشگر موبایل خود ولو بر اثر تابش نور خورشید داشته باشند. در حقیقت فلش True Tone با هدف افزودن نور بیشتر به تصویر، مورد استفاده قرار نمی گیرد چه بسا هدف آن گردآوری مناسب ترین نور در رنگ های تصویر است. حالا این خصوصیت در آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس بهبود یافته است. در حقیقت این ارتقا با به کارگیری یک سیستم نوین تشخیص نور مصنوعی به اسم flicker-detect میسر شده و موجب می‌شود تصویرهایی که با فلش گرفته شده‌اند هم طبیعی تر به نظر برسند. تمامی این خصوصیت ها در حقیقت به گونه ای می‌توانند نمونه ای از هماهنگی و یکپارچگی زیبای سخت افزار و نرم افزار باشند.

Apple

خصوصیت TrueDepth با توانایی ۶۰FPS

جالب است بدانید Apple برای این که قادر باشد از قابلیت Face ID استفاده کند، دوربینی True Depth را در بالای نمایشگر آیفون تعیبیه کرده است. این دوربین به همراه حسگرهای دیگری مثل IR و یک پروژکتور که قادر است ۳۰هزار نقطه مادون قرمز را برروی چهره کاربر بتاباند، قادر است چهره کاربر را شناسایی کند. با این حساب در آیفون های ۲۰۱۸ ناظر بهبود دوربین True Depth خواهیم بود. به شکلی که دوربین نوین ۷مگاپیکسلی بوده و سرعت آن نیزهم دو برابر بیشتر از ورژن قبلی آیفون است. در حقیقت این برای نخستین بار است که به لطف این پیشرفت، دوربین جلوی آیفون قادر است ویدیوی ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰فریم در ثانیه ضبط کند. لذا دوربین TrueDepth هم با فناوری نوین به روز شده تا بتواند سلفی‌های خوب تر، شناسایی چهره سریع‌تر و عملکرد بهتر انیموجی را به ارمغان آورد.

قابلیت HDR هوشمند

به لطف بهره مندی آیفون ۱۰ اس از پردازنده  Image Signal Processor، حالا Apple قادر است عکاسی HDR خود را بهبود ببخشد. کوپرتینیویی‌ها دیگر تکنولوژی نرم افزاری نوین دوربین خود را به اسم Smart HDR یا اچ دی آر هوشمند در رویداد ارائه ی آیفون های ۲۰۱۸ معرفی کردند. این تکنولوژی فناورانه موجب بهینه سازی بافر ۴ فریمی در هنگام عکاسی خواهد شد. به عبارت دیگر در هنگام عکاسی هنگامی که کاربر دکمه شاتر را فشار می دهد، تصویر بدون هیچگونه تاخیری با شرایط نوردهی گوناگون ثبت می‌شود. پس از این مرحله سیستم هایی به اسم ترکیب و اسپلایزینگ بهترین قسمت های هر چهار فریم یاد شده را جدا کرده و از آن ها جهت ثبت یک تصویر با کیفیت با کمترین ایراد ممکن، استفاده می‌کند.

در اینجا خوب است به موتور عصبی پردارنده A12 بایونیک Apple هم اشاره داشته باشیم و یادآور می شویم که تمامی این فرآیند‌ها در سایه بهره‌مندی آیفون های ۲۰۱۸ از این تکنولوژی نوین که قادر است ۱ میلیارد فرمان را در یک عکس و در چشم برهم زدنی اجرا کند، میسر خواهد بود.

عمق میدان قابل تنظیم پس از گرفتن تصویر

هنگام ویرایش تصویرهای پرتره در برنامه Photo آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس، کاربران ناظر نواری لغزنده در رابط کاربری هستند. در حقیقت این نوار لغزنده امکان تنظیم عمق میدان را در عکس ثبت شده به شکل دستی و پس از ثبت عکس مهیا می‌آورد.

گفتنی است که این نوار لغزنده اجازه خواهد داد تا کاربران بتوانند عمق میدان را بین f/1.4 تا f/16 تنظیم کنند. البته جالب است بدانید آیفون های ۲۰۱۸ اولین گوشی‌هایی نیستند که به چنین ویژگی مزین می‌شوند. اما این فناوری برای اولین بار است که در محصولات اپل ظهور می‌کند و  آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس میزبان چنین امکان جدیدی هستند.

صدای بی نظیر

با قرار دادن ۴ میکروفون در آیفون های نوین Apple، اینک کاربران می توانند با آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس به ثبت video با صدای استریو بپردازند. این به این معنی خواهد بود که اسپیکرهای استریو تجهیز شده در گوشی اکنون می تواند صدای استریو را در ویدیو ضبط کنند.

پویایی بهبود یافته در ثبت video

هنگامی که ویدیویی با خصوصیت ۳۰فریم در ثانیه ثبت می‌شود، دوربین آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس می تواند گستره پویایی و طبیعی نشان دادن video را افزایش دهد. این توانایی هنگامی که نور محیط جهت فیلم برداری کم است به این که فیلم گرفته شده از رزولوشن بیشتری برخوردار باشد کمک شایانی خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر به بخش سوم مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

1 دیدگاه در “ویژگی های هیجان انگیز آیفون های ۲۰۱۸(بخش دوم)

[…] اطلاعات بیشتر به بخش دوم مراجعه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *