پاداش هلند به شهروندانی که خودرو برقی خریداری می کنند

همانطور که می‌دانید، بشر با آلودگی زیست محیطی رو به رو است که بیشتر آن ناشی از دود کارخانه‌ها و وسایل نقلیه بوده و موجب شده تا آلودگی هوا را در پی داشته باشد. این امر خودروسازان را بر آن داشت تا به تولید اتومبیل و وسایل نقلیه برقی بپردازند. با وب سایت بروزنیوز همراه باشید.

برخی از کشورهای برجسته که تمام تلاش خود را برای نجات سیاره می‌کنند از قاره اروپا هستند. از جمله آنها باید به بلژیک ، دانمارک ، پرتغال و انگلستان اشاره کرد. اکنون از آنجا که بیشتر آلودگی‌ها ناشی از انتشار سوخت کربن به دلیل سوختن بنزین و دیزل است‌، اکثر این کشورها در تلاشند تا اتومبیل‌هایی را که از بنزین نیرو می‌گیرند را ریشه کن کنند. به دنبال این ایده ، هلند ، یک کشور اروپایی دیگر اعلام کرد که یارانه‌ای را به رانندگانی که قصد خرید وسایل نقلیه برقی (EVs) در این کشور را دارند، ارائه می‌دهد.

به گزارش RTL هلند، هر شهروند هلندی که بعد از اول جولای سال جاری یک اتومبیل برقی خریداری کند، واجد شرایط دریافت ۴،۰۰۰ یورو یارانه بوده که می‌تواند برای تأمین هزینه‌های این خودرو استفاده شود. اگر کسی یک خودرو الکتریکی دست دوم خریداری کند، ۲،۰۰۰ یورو دریافت خواهد کرد. این کشور برای ترغیب رانندگان جهت خرید اتومبیل برقی چنین برنامه‌ای را در نظر گرفته است.

یارانه بزرگ هلند به شهروندان

یارانه ۴۰۰۰ یورو برای اتومبیل‌هایی که تا ۴۵۰۰۰ یورو قیمت دارند، شامل می‌شود. بنابراین این طرح به طور عمده خریداران رده پایین بازار را هدف قرار می‌دهد. طبق گفته دولت، این امر باعث می‌شود رانندگان از خودرو بنزینی دور شده و به خرید اتومبیل برقی تمایل پیدا کنند.

در این بین برای جلوگیری از تقلب در مورد کمک هزینه، خودرویی که خریداری می‌شود باید استانداردهای دولت را رعایت کند و باید از یک نمایندگی خریداری شود. اگر اتومبیل از نمایشگاه‌های تبلیغی خریداری شود، یارانه ارائه نخواهد شد.

برنامه دولت هلند این است که کلیه وسایل نقلیه بنزینی را کنار گذاشته و تا سال ۲۰۲۵ تمامی وسیله نقلیه را به اتومبیل برقی تبدیل سازد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *