تسلا از دادگاه آلمان چراغ سبز می‌گیرد تا درختان خود را بخاطر Gigafactory جدیدش قطع کند

شرکت تسلا (Tesla) می خواهد نقشه زمین‌های جنگلی را پاک کند تا راهی برای Gigafactory جدید خود که در نزدیکی برلین مستقر است، باز کند. مبارزان محیط زیست با پاکسازی جنگل مخالفت کردند و در ابتدا موفق به متوقف کردن آن شدند. اما دادگاه که منطقه را تحت پوشش خود قرار داده است، این حکم را بیرون آورده و گفت که تصمیم آن “نهایی” است. در ادامه با بروز‌نیوز همراه باشید.

اگرچه هنوز برای ساختن به اصطلاح Gigafactory در براندنبورگ برنامه‌ریزی انجام نشده، آژانس دولتی محلی که نظارت بر سایت مورد نظر خود را دارد، اجازه پاکسازی ۹۱ هکتار از اراضی جنگلی را داده است. مبارزان محیط زیستی که مخالف قطع درختان بودند، موفق شده‌اند دادگاه عالی اداری برلین و براندنبورگ را راضی کنند حکمی صادر کنند تا موقتاً کار مقدماتی را متوقف کنند.

اما دادگاه، که ناحیه‌ای را که تسلا برای ساخت کارخانه جدید خود در نظر دارد، بر آن نظارت دارد، در آخر روز پنجشنبه تصمیم به صدور حکم خود درباره آن را داد.این تصمیم “نهایی” است، دادگاه در بیانیه ای گفت، راه را برای غول ماشین الکتریکی ایالات متحده باز خواهد کرد تا جنگل را پاکسازی کند. گروه فعال (Green League) در براندنبورگ، واقع در جنوب شرقی برلین، از تأثیر محیطی Tesla’s Gigafactory اروپا ابراز خشم کرده است. اما این شرکت گفت که این نگرانی‌ها را حل کرده است و در منطقه‌ای دیگر درختان را “سه برابر طرح کارخانه” دوباره خواهد کاشت.

شرکت تسلا در نظر دارد امسال ساخت این تاسیسات را آغاز کند و به دنبال تولید خودرو با هدف تولید سالانه ۵۰۰۰۰۰ خودرو تا سال ۲۰۲۱ است. این چهارمین  Gigafactory این شرکت خواهد بود و سایرین در نوادا، نیویورک و اخیراً شانگهای چین واقع شده‌اند. مدیر عامل میلیاردر این شرکت، الون ماسک (Elon Musk)، مهندسی آلمان را “برجسته” خوانده و گفته است که این “بخشی از دلیل”  قرار گیری کارخانه اروپایی خود در این کشور است. آلمان دارای دو خودروساز بزرگ جهان یعنی فولکس واگن و دایملر است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

3 دیدگاه در “تسلا از دادگاه آلمان چراغ سبز می‌گیرد تا درختان خود را بخاطر Gigafactory جدیدش قطع کند

درخت قطع می‌کنه محیط زیست خراب شده که خودرو دوست دار محیط زیست بسازه خدااایا (:dash:)

۱

😀 😀
ولی اینو بگم ایلان ماسک یه چی تو مایه‌های نیوتن و داوینچیه
حتما یه دلیلی داره کارهاش

۱

اینم ازون موضوعات عجیبیه که آدم میبینه البته خوب ضرری که به طبیعت وارد میکنه در مقایسه با نتیجه‌ی این کارای شرکت تسلا خیلی ملموس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • اخبار جدید
  • تسلا از دادگاه آلمان چراغ سبز می‌گیرد تا درختان خود را بخاطر Gigafactory جدیدش قطع کند