تبلیغات ترامپ صفحه نخست YouTube را در روز انتخابات در اختیار خواهد داشت

در این روزها که بحث انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ‌تر و حساس‌تر از قبل دنبال می‌شود این کمپین یکی از پرمخاطب ترین بخش‌های اینترنت را بدست آورده. در ادامه با بروز نیوز همراه باشید.

به نقل از بلومبرگ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، در این روز صفحه اصلی وبسایت YouTube قرار است فقط یک نامزد را تبلیغ کند:

دونالد ترامپ!

به گفته دو نفر که از این معامله آگاه بوده‌اند، کمپین انتخاباتی رئیس جمهور ایالات متحده، فضای تبلیغاتی پرطرفداری را در بالای پربازدید ترین وب سایت ویدیویی جهان برای اوایل ماه نوامبر خریداری کرده است. این توافق نامه تضمین می‌کند که ترامپ در روزهای مهم وقتی رای دهندگان در سراسر کشور آماده می‌شوند تا در روز ۳ نوامبر به پای صندوق‌های رای بیایند، مطرح خواهد بود. در حالی که بخش عمده‌ای از هزینه‌های تبلیغاتی دیجیتال به طور خاص روی هدف قرار دادن پیام‌های خاص برای مخاطبان خاص متمرکز می‌شوند. طبق پزوهش‌های مرکز تحقیقات Pew، حدود سه چهارم از بزرگسالان ایالات متحده می‌گویند که از YouTube استفاده می‌کنند.(حتی بیشتر از فیس‌بوک)

آگهی‌های موجود در صفحه اصلی وبسایت YouTube همانطور که ویدیوی بالای صفحه اصلی مشخص است به طور کلی برای یک روز کامل اجرا می‌شود. مدت دقیق خرید آگهی و جزئیات مالی ترامپ نامشخص بود، اما تخمین‌ها برای فضا از صدها هزار دلار تا بیش از ۱ میلیون دلار در روز متغیر است. YouTube که متعلق به شرکت Google Alphabet است، به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تا براساس عوامل مختلفی کاربران را هدف قرار دهند، اگرچه اخیراً آن گزینه‌ها را برای محتوای سیاسی محدود کرده است. کمپین ترامپ بخش‌ها و مستغلات دیجیتال را در سراسر کشور خریداری کرد، یکی از افراد آشنا با این معامله گفت، هر دو خواستند که شناسایی نشوند زیرا آنها مجاز نیستند درباره این موضوع بطور علنی بحث کنند.

شرکت YouTube از اظهارنظر درباره این معامله خودداری کرد ، اما گفت که معمولاً تبلیغ کنندگان سیاسی خریدار تبلیغات اصلی هستند. سخنگوی این شرکت گفت: پس از خرید آگهی ، نامزدها می توانند فضای خود را تحویل دهند یا آن را در قسمت های خاصی محدود کنند. وی در بیانیه ای اینطور نوشت:

در گذشته، مبارزات انتخاباتی، PAC‌ها و سایر گروه‌های سیاسی تبلیغات مختلفی را انجام داده‌اند که در نهایت به روز انتخابات ختم می‌شوند. همه‌ی آگهی دهندگان همان روند را دنبال می‌کنند و مادام که تبلیغاتشان با خط مشی‌های ما مطابقت داشته باشد، از خرید فضای اصلی استفاده می کنند.

سخنگوی کمپین ترامپ پاسخی به درخواست‌های اظهار نظرکنندگان نداد.

این اقدام احتمالاً باعث تقویت این احساس در بین بسیاری از تحلیلگران سیاسی مبنی بر پذیرفتن ترامپ از تبلیغات دیجیتال، وی را نسبت به رقبای دموکراتیک خود برتری می دهد. Brad Parscale، مدیر تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور، گفت که در برنامه‌ی انتخاباتی کمپین ترامپ، او می تواند ۵۰۰ میلیون دلار برای تبلیغات و راهبردهای دیجیتال هزینه کند.به گفته تدی گاف، مدیر سابق دیجیتال اوباما در سال ۲۰۱۲، مبارزات انتخاباتی باراک اوباما پیش از اینکه حتی انتخاب میت رامنی به عنوان کاندیدای نهایی جمهوری خواهان صورت پذیرد رئیس اصلی YouTube را برای خرید تبلیغات انتخاباتیش در روز انتخابات متقاعد کرد. وی هم اکنون یک استراتژییست دقیق و بنیانگذار یک شرکت مشاوره و بازاریابی است.

ترامپ و هیلاری کلینتون هرکدام در سال ۲۰۱۶ تبلیغات مختلفی را در بخش‌های متفاوت انجام دادند. ترامپ در آن سال بیشتر از کلینتون به صورت آنلاین هزینه کرد و همچنان از بیشتر رقبای دموکراتیک خود پیشی گرفته است. یک استثناء مهم مایکل بلومبرگ است که طبق آماری که گوگل منتشر کرده است، کمپین وی ۳۶.۹ میلیون دلار برای تبلیغات گوگل هزینه کرده است. این دو برابر چیزی است که ترامپ برای تبلیغاتش به این شرکت پرداخته است. این در حالی است که هر دو، ترامپ و بلومبرگ سال گذشته تبلیغات مستر YouTube را اجرا کردند. (بلومبرگ بنیانگذار و مالک Bloomberg LP، شرکت مادر Bloomberg News است.)

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • اخبار جدید
  • تبلیغات ترامپ صفحه نخست YouTube را در روز انتخابات در اختیار خواهد داشت