هوآوی با ارتش چین همکاری دارد

سال ۲۰۱۹ را برای هواوی می توان بدترین سال ممکن برای این شرکت دانست. این شرکت که پس از قرار گرفتن در لیست سیاه ایالات متحده آمریکا دردسرهای بزرگ و عمده ای را در حال تجربه کردن بوده و رفته رفته بر تعداد ان ها افزوده می شود. اخیرا بلومبرگ با منتشر کردن گزارشی ادعا کرده است که پژوهش ‌های مشترک کارمندان هواوی با ارتش چین را از سایت‌ ها جمع‌ آوری کرده، ولی هواوی می گوید که از این همکاری بی اطلاع بوده است. این درحالی می باشد که بلومبرگ به مفصل اعلام کرده است که در ۱۰ سال اخیر و به صورت حداقلی این شرکت در ۱۰ پروژه نیروهای نظامی چین همکاری کرده است.

بلومبرگ اظهارات هواوی را رد کرده و در گزارش خود می گوید که کارکنان هواوی پروژه‌ های متعددی با همکاری ارگان‌ های مختلف ارتش آزادی ‌بخش خلق چین انجام داده و حوزه این همکاری ها نیز از هوش مصنوعی تا ارتباطات رادیویی را شامل می شود. البته به دنبال این موضوع آقای جو کلی به عنوان سخن گوی این شرکت با انجام محاصبه ای با رویترز بیان کرده است که این شرکت هیچ اطلاعی از مقالات پژوهشی کارمندانش ندارد که با اتکا به توانمندی ‌های فردی خود منتشر می ‌کنند. هواوی، تنها آن دسته از محصولات ارتباطاتی را طراحی و تولید می ‌کند که استانداردهای مدنی جهانی را برآورده سازند و پروژه‌ های سفارشی تحقیق ‌و ‌توسعه برای ارتش انجام نمی ‌دهد.

اما نکته جالبی که در این مصاحبه کاملا مشهود می باشد، صلب مسئولیت از برند هواوی بوده و به نوعی اعلام شده است که در صورت انجام همکاری میان کارکنان و ارتش، پروژه های صورت گرفته با نام هواوی نبوده است. این درحالی می باشد که آمریکایی ها هواوی را به همکاری با دولت چین در زمینه جاسوسی از این کشور از طریق ارتباطات متهم کرده و به دنبال ان، نام هواوی را در لیست سیاه تحریم ها قرار داده اند.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *