رونمایی کوالکام از پردازنده اقتصادی اسنپدراگون ۲۱۵

گوشی های هوشمند موجود در بازار به سه دسته پایین رده، میان رده و بالا رده تقسیم می شوند که البته از دسته بندی اول با عنوان گوشی های اقتصادی نیز یاد می شود. همانطور که از نام این دستگاه ها مشخص است، این گوشی های هوشمند عمده تمرکز خود را بر روی قیمت تمام شده گذاشته اند و فاکتورهای بعد دستگاه در مرحله بعدی توجه قرار می گیرند. البته شما نیز می دانید که کاربران با خریداری کردن این رده از محصولات، انتظار ارائه عملکردی در حد پرچمداران قدرتمند را ندارد، اما درخی از اوقات این دستگاه ها به اندازه ای کند و بی استفاده می شوند که عملا هیچ کاربردی پیدا نمی کنند. اما به نظر می رسد که کوالکام با توسعه عضو جدید از سری اسنپ دراگون ۲۰۰ به دنبال حل کردن این مشکل بوده و شرکت ها با استفاده کردن از اسنپ دراگون ۲۱۵ می توانند از عملکرد بالا، رزولوشن و قابلیت بهتری در دستگاه های بهره مند شوند.

اسنپ دراگون ۲۱۵، نسل جدید و بهبود یافته اسنپ دراگون ۲۱۰ محسوب می شود که از سال ۲۰۱۴ در دستگاه های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. البته این تراشه به دلیل داشتن قیمتی ارزان تنها در محصولاتی ناشناخته و گم نام بازار استفاده می شد. با این حال اسنپ دراگون ۲۱۰، جای خود را به اسنپ دراگون ۲۱۵ می دهد که دارای ۵۰ درصد سریع از آن است. گفتنی است که این تراشه به پردازه چهار هسته ای از کورتکس A53 مجهز شده، با توجه به اینکه هسته های جدید از نوع ۶۴ بیتی هستند، سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتر را به دنبال خواهند داشت.

از طرفی این روزها استفاده کردن از نمایشگرهای بزرگ و نسبت ابعاد بالا به روندی معمول در گوشی های هوشمند تبدیل شده است. از امروز شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشند می توانند با استفاده کردن از اسنپ دراگون ۲۱۵، پنل های با کیفیت اچ دی پلاس با رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ در نسبت ابعاد ۱۹.۹:۹ را در دستگاه های خود بکار گیرند. از طرفی وجود پردازنده گرافیکی Adreno 308 نیز سبب نمایش بهتر فیلم ها، پردازش سریع تر بازی ها شده و همچنین عمر باتری را نیز افزایش می دهد. گذشته از این موضوع، این تراشه جدید، از دوربین های دوگانه و سنسورهای تا ۱۳ مگاپیکسل نیز پشتیبانی می کند. به همین جهت می توان انتظار داشت که بازار گوشی های اقتصادی نیز به زودی گرم شود.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • رونمایی کوالکام از پردازنده اقتصادی اسنپدراگون ۲۱۵