اپل واچ سری ۴ و نجات جان پیرزن

اپل واچ سری ۴ با تکیه بر امکانات بسیار خوب در زمینه سبک زندگی و سلامتی توانسته است که توجه همکان را به خودش معطوف سازد. یکی از ویژگی های بسیار خوب بکار رفته در این ساعت هوشمند قابلیت تشخیص سقوط می باشد که اخیرا توانسته است که جان یک پیرزن ۸۷ ساله را که در اثر تصادف دچار شکستگی استخوان شده بود را نجات دهد. اما این درحالی می باشد که در هنگام معرفی این ویژگی، توسط عده زیادی به مسخره گرفته شد و اعتقاد داشتند که چنین چیزی بی استفاده بوده و صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

قضیه از این قرار است که خانوم دوتی وایت، پیر زنی مسن و ۸۷ ساله ساکن ایالات متحده آمریکا می باشد که در هنگام بازگشت از مسیر فروشگاه موادغذایی در منطقه‌ کنبانکپورت ایالت مین با یکی از خودرو هایی که از مسیر مقابل در حال حرکت بود، تصادف کرد. با توجه به بالا بودن سن مصدوم و استرس های وارد، گویا این شخص توانایی برقراری تماس با یکی از نزدیکان خود به کمک گوشی آیفون را نداشت. اما این لحظه درست همان جایی است که ساعت هوشمند دوتی وارد عمل شده و قابلیت تشخیص سقوط آن توانسته است که جان او را نجات دهد.

این ویژگی پس از تصادف دوتی و به زمین افتادن او، چندین بار اقدام به اعلام وضعیت اضطراری می کند، ولی از آنجایی که دوتی توانایی پاسخگویی را نداشته است، مطمئن می شود که برای او اتفاقی افتاده است. به این ترتیب با استفاده از شماره های ضروری که به صورت پیشفرض تنظیم شده است، با افراد خانواده یا آشنایان تماس برقرار کرده و موقعیت مکانی دوتی را برای آن ها ارسال می کند. این پیر زن خوش شانس پس از این موضوع در مصاحبه ای گفته است اپل واچ به پسرم در فلوریدا، تماس گرفته بود. بعد هم به دختر در ماساچوست و دختر دیگرم در ایالت مین تماس گرفته بود. فرزندانم مطمئن شده بودند که اتفاقی برای من افتاده است. ازطریق اطلاع‌ رسانی اپل واچ، حتی فرزندانم می ‌دانستند این حادثه در چه مکانی برای من اتفاق افتاده است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *