کانسپت جدید فولکس واگن خودرویی بدون فرمان و صندلی راننده

شرکت آلمانی فولکس از کانسپ جدید خود رونمایی کرده است

خودرویی بدون فرمان و صندلی راننده

این شرکت بزرگ آلمانی که چهارمین خودروی کانسپ خود را در پروژه ماشین های آینده تحت عنوان futuristic I.D. lineup که همگی قرار هستند در نمایشگاه موتور ژنو (Geneva Motor Show) رونمایی شوند.

این خودرو یک طبق گفته این شرکت یک اتوموبیل خانوادگی می باشد بیشتر شباهت به یک سالن متحرک هوشمند دارد و ویژگی بارز آن خودران بودن آن است که باعث شده نیازی به ابزار های مورد نیاز راننده شامل: فرمان، صندلی، راننده، داشبورد و پدال و… ندارد.
با توجه به امکانات جدیدی که هر روز شرکت های خودرو سازی برای نسخه های آینده خود رونمایی می کنند این خودرو نیز نسبت به این قضیه مستثنی نخواهد بود و سیستم جالب باز شدن درب های خودرو بر اساس اسکن چهره افراد بوده و در صورتی که راننده توسط سیستم هوش مصنوعی خودرو تایید شود درب های ماشین باز شده و نکته جالب بعدی نیز نمایه اختصاصی این خودرو است که با توجه به میل صاحب خودرو قابل تنظیم است و گزینه هایی مانند دما، میزان نور، نوع موسیقی و… را جهت تنظیم می دهد.

نمای داخلی کانسپ خودرو فولکس واگن
نمای داخلی کانسپ خودرو فولکس واگن

همچنین ویژگی دیگر این خوردو این است که رایانه مرکزی بر اساس آب و هوا و شرایط جوی که خودرو در آن لحظه در آن قرار دارد تنظیماتی را نمایش داده که در صورت تایید صاحب اتوموبیل آن را اعمال می کند.

با توجه به پیشرفت دستیار های صوتی خودرو ها نیز از این داستان عقب نمانده و این خودرو نیز با حرکات کاربر و فرمان های صوتی روشن می شودف به صورتی که مسافران مقصد خود را اعلام می کند و سپس سیستم هوشمند خودرو با حرکت دست آن ها شروع به حرکت میکند.

ویژگی جالب دیگر در مورد این خودرو داشتن سنسورهای متنوع ای می باشد که شامل دوربین، اسکنر های لیزری، حسگر های اولتراسونیک و رادار های حرفه ای می باشد که کنترل خودرو را بسیار ساده تر و هوشمندتر می نماید.

نمای حانبی کانسپ فولکس واگن
نمای حانبی کانسپ فولکس واگن

نکته آخری که باید متذکر شویم این است که در طرح اولیه شرکت فولکس واگن شاهد یک خودروی تمام الکتریکی بودیم که تنها با یک بار شارژ ۶۶۵ کیلومتر را طی می کند البته هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان تولید این خودرو منتشر نشده است و باید منتظر نمایشگاه خودرو ژنو باشیم که مستند ترین اخبار را در آن ببینیم.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *