پروژه عظیم آسمان خراش کانسرواتوری در چین

برج های افقی در چین در حال ساخت

هنر معماری در این دهه وارد مرحله جدیدی شده است و سازه ها با نماهایی زیبا و عظیم طراحی می شوند.
حالا در جنوب چین پروژه یک برج به صورت افقی به طول ۳۰۰ متر در حال ساخت و ساز و اجرا است. در چین سازه های مهندسی عظیمی وجود دارد که می توان به دومین آسمان خراش بلند جهان و مرتفع ترین پل دنیا اشاره کرد.

این پروژه تحت عنوان Raffles City Chongqing که شامل این برج افقی نیز می شود در حال ساختن است که در تصویر و پیش نمایش ها موجود در این مطلب مشاهده می فرمایید.
این آسمان خراش افقی که در حقیقت به آن می توان یک پل معلق گفت با طولی به اندازه ۳۰۰ متر در حال ساخت است، نام این سازه جالب مهندسی Conservatory است که بر روی چهار برج با ارتفاع ۲۵۰ متر قرار گرفته تا زیبایی و اوج مهندسی در طراحی را بیشتر نمایان سازد. این چهار برج به وسیله دوپل های هوایی در بخش های کوچکتر متصل هستند و قرار است در برج های مذکور دفاتر اداری، فروشگاه، هتل، ساختمان و مراکز تجاری و تفریحی احداث شود.

این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های ساخته شده توسط بشر است که شامل ۸ برج می باشد، در کنار این مجموعه دو برج ۳۵۰ متری نیز در حال ساخته شدن می باشد.

در داخل برج افقی قرار است یک استخر، باغ های معلق و بالکن هایی برای مشاهده مناظر طراحی شود، این سازه با چارچوبی فولادی که حدود ۱۲ هزار تن ورن دارد و همچنین در آن ۳۲۰۰ قطعه شیشه و ۴۸۰۰ پنل آلمینیومی به بازدیدکنندگان اطمینان خاطر بیشتری خواهد داد که البته با زیبایی منحصر به فردی نیز همراه است.

شرکت مهندسی Arup به گروه سازنده این برج افقی عظیم الجثه در بخش ایمنی ساختمان مشاوره و همکاری میدهد که در صورت خطرهای احتمالی مانند بادهای قدرتمند و زلزله برای این مجموعه مشکلی پیش نیاید.

پیش بینی تیم سازنده و کارشناسان این حوزه این است که اسکلت فولادی پروژه Conservatory تا اواسط ۲۰۱۸ تکمیل می شود که پس از آن درختان و گیاهان در باغ های فضایی کاشته می شوند و در نهایت باید در سال ۲۰۱۹ میلاد شاهد رونمایی این برج افقی برای عموم مردم باشیم.

یکی دیگر از ویژگی های این سازه این است که به فناوری های حافظ محیط زیست مجهز است و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند، به عنوان مثال در این سازه شاهد استفاده از مدرن ترین و کارآمد ترین سیستم آبیاری خواهیم بود که تیم مهندسی نیز قول بازیافت دور ریز های حاصل از ساخت و ساز را داده است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *