معرفی شرکت تسلا

کمپانی تسلا موتورز (Tesla Motors) در سال ۲۰۰۳ توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ با هدف تولید خودروهای برقی تاسیس شد در واقع شرکت تسلا خواهان توقف استفاده از سوخت های فسیلی و ایجاد آلودگی کمتر بود. از اهداف دیگر شرکت تسلا خلق خودروهایی با قابلیت رانندگی خودکار است که قطعا این شرکت را به سمت آینده ای روشن سوق می دهد و همچنین از حمایت طرفداران محیط زیست بی دریغ نخواهد ماند.
این کمپانی کار خود را با ساخت خودروهای الکتریکی آغاز نمود اما امروزه اهداف این شرکت بسیار گسترده تر از ساخت خودروهای لوکس و اسپرت شده.
نام شرکت برگرفته از نام نیکولا تسلا مخترع معروف که خدمات بسیار نوآورنه اش در زمینه الکتریسیته و برق زبان زد است می باشد.
تسلا رودستر (Tesla Roadster) که در سال ۲۰۰۸ به عنوان اولین محصول با تولید انبوه شرکت تسلا با استفاده از ۷۰۰۰باتری شارژی لیتیوم-یونی ساخته شده است که با یک بار شارژ توانایی پیمودن ببیش از ۳۲۰ کیلومتر را داشت.
موفقیت چشمگیر این خودرو منجر به ساخت ۲ هزار و ۲۵۰ خودرو رودستر در بیش از ۳۰کشور جهان شد.
تسلا مدل اس ، تسلا مدل ایکس ، تسلا مدل ۳، تسلا سایبر تراک از دیگر تولیدات شرکت تسلا به شمار می رود.
آغاز کار ایلان ماسک که امروزه به عنوان رئیس هیئت مدیره ‌و مدیر عامل در این شرکت حضور دارد پس از دیداری با مارتین ایبرهارد و مارک تارپنینگ و سرمایه گذاری ۷.۵ میلیون دلار در تسلا شروع شد.
او با نبوغ خود توانست سرمایه شرکت تسلا را به بیش از ۷ و نیم میلیون دلار افزایش دهد سودی که حاصل ارائه طرح اولیه موتورهای سری A بود.
وی همچنین به عنوان مدیر عامل و طراح در کمپانی Space Exploration Technologies (SpaceX) مشغول به کار است که درپی ساخت فضاپیماها برای مأموریت های به خارج از مدار زمین است.
وی جدیدا در صفحه رسمی توییترش اعلام کرده جهت ورود و همکاری با شرکت تسلا نیازی به مدرک تحصیلی خاصی حتی مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان نیست!
اینطور به نظر می رسد که ایلان ماسک به دنبال افرادی است که در حوزه هوش مصنوعی از نبوغ و توانایی برخوردار باشند زیرا بر اساس عقیده ی او صرفا داشتن مدرک موفقیت کسی را تضمین نمی کند .اما این موضوع به این معنا نیست که ورود به این شرکت به سادگی امکان پذیر است بلکه علاقمندان باید آزمون های برنامه‌نویسی سفت‌ و‌ سختی را پشت سر بگذارند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *