شبکه ملی اطلاعات اینترنت را قطع یا محدود نخواهد کرد

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه معنای شبکه ملی اطلاعات، ملی کردن اینترنت نیست گفت: «ما مفهومی داریم تحت عنوان ژئوپلیتیک سایبری که بر اساس آن، فناوری در حال ایجاد تغییرات بزرگ در جهان است. با بروزنیوز همراه باشید.

در زمان و قرن هوش مصنوعی، کشوری که این علم را داشته باشد غنی‌تر و کشوری که این علم را نداشته باشد روز‌به‌روز فقیرتر می‌شود. بنابراین اگر این روند ادامه پیدا کند، کشورهایی که برای توسعه دانش هوش مصنوعی بیشترین هزینه را کرده‌اند می‌توانند تبدیل به قدرت بلامنازع اقتصاد آینده جهان شوند.»

آذری جهرمی با بیان اینکه کشورهای جهان برای آنکه در اقتصاد آینده سهمی داشته باشند باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهند، گفت: «هوش مصنوعی یک ضعف عمده دارد و آن نیازش به داده است. بدون داده اساسا هوش مصنوعی کاربردی ندارد. وقتی آمریکایی‌ها و چینی‌ها سرویس‌های سراسری ارائه می‌دهند، می‌گویند ما به دنبال گلوبالیزم هستیم. کل اطلاعات مردم دنیا را در گوگل، فیس‌بوک، آمازون، علی‌بابا و … به اسم گلوبالیزم جمع آوری می‌کنند چرا که به این داده‌ها، برای قرن هوش مصنوعی نیاز دارد.»

وی ادامه داد: «در همین راستا اتحادیه اروپا GDPR (مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی) را تصویب می‌کند تا دسترسی شرکت‌های آمریکایی و چینی به داده‌های اروپایی‌ها را محدود کند. در برابر این تهدید جهانی، روسیه و هند هم سیاست‌های خاص خود را پیش ‌گرفته‌اند.»

آذری جهرمی تصریح کرد: «lا هم در ایران برای آنکه در اقتصاد آینده جهان سهمی داشته باشیم، سیاستی را پیش ‌گرفته‌ایم تا از داده‌های خودمان حفاظت کنیم تا هوش مصنوعی را مبتنی بر داده‌های داخلی توسعه دهیم. بر همین اساس شبکه ملی اطلاعات به‌نوعی پیش‌نیاز توسعه دانش هوش مصنوعی محسوب می‌شود و این واقعیت شبکه ملی اطلاعات است.»

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • شبکه ملی اطلاعات اینترنت را قطع یا محدود نخواهد کرد