آموزش چگونگی استفاده از AirPods روی گوشی های اندرویدی

هندزفری‌ AirPods یکی از محصولات محبوب اپل (Apple) است که طبق سیاست‌های این شرکت، استفاده از آن روی وسائلی که از سیستم عامل اندروید (Android) بهره می‌برند میسر نیست. با بروز نیوز برای آموزش چگونگی استفاده از این هندزفری‌ روی سیستم عامل اندروید همراه باشید.

برخی از محصولات اپل برای خیلی از دارندگان گوشی‌های اندرویدی حسادت برانگیز است. یکی از آن‌ها هندزفری‌ AirPods است که طبق مشخصات، تنها روی سیستم عامل iOS کار می‌کند. ولی همیشه یک راهی برای دور زدن برخی از قوانین وجود دارد و دیگر نیازی نیست به سراغ مدل‌های قلابی این محصول برای گوشی‌های اندرویدی خودتان بروید. برای این کار کافی‌ست آموزشی که در ادامه تهیه شده است را قدم به قدم پیش ببرید. البته عملی شدن این آموزش روی برخی از گوشی‌ها تضمین نمی‌شود.

چگونگی همگام سازی هندزفری‌ AirPods با گوشی اندروید

همگام سازی (Pairing) این محصول با گوشی‌های اندرویدی، نسبت به روش اتصال آن به سیستم عامل iOS متفاوت است. در اصل روی اندروید باید از شیوه آزمون و خطا استفاده کنید تا بتوانید این محصول را با گوشی‌هایتان همگام کنید.

اتصال هندزفری AirPods به اندروید

  1. انگشتتان را روی صفحه به سمت پایین حرکت دهید تا منوی تنظیمات ظاهر شود. سپس برای مدتی انگشتتان را روی نماد بلوتوث بگذارید.
  2. بسته به گوشی شما، می‌توانید برای اضافه کردن دستگاه و یا همگام سازی (Pair) با دستگاهی اقدام کنید.
  3. AirPods را از درون محفظه شارژ خارج کنید.
  4. در پشت محفظه دکمه کوچکی است. آن تا زمانی که چراغ شروع به چشمک زدن کند نگه دارید.
  5. در این مرحله AirPods روی منو همگام‌سازی گوشی اندرویدیتان نشان داده می‌شود و می‌توانید آن را انتخاب کنید.

روند کاری این محصول همانند دیگر هندزفری‌های بلوتوثی است.  اگر گوشی اندرویدیتان از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؛ می‌توانید هندزفری را شارژ کنید. همچنین برای دانستن میزان شارژ این هندزفری می‌توانید از برنامه AirBattery که به صورت رایگان روی گوگل پلی قرار دارد استفاده کنید.

اتصال هندزفری AirPods به اندروید

البته هندزفری AirPods روی سیستم عامل iOS ویژگی‌های شاخص و انحصاری دارد که نمی‌توان روی گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید از آن استفاده کرد. یکی از این ویژگی‌های مکث خودکار موسیقی زمانی که هندزفری را از گوشتان در می‌آورید است. همچنین نمی‌توانید از دستیار گوگل (Google Assistant) استفاده کنید. در صورتی که با آیفون (iPhone) می‌توان از سیری (Siri) استفاده کرد. این موضوع هم به دلیل رقابتی است که اپل (Apple) و با دیگر شرکت‌ها دارد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *