دستیار صوتی گوگل در سال جاری جهانی می شود

دستیار صوتی گوگل چند زبانه می شود و به طور عمیقتری با تلفن و اپراتورهای مخابراتی ادغام می شود

این موضوع که گوگل برنامه گسترده ای را برای دستیار خود در سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی کرده بود، هفته گذشته منتشر شد. آن زمان گفته شد که تعداد زبان های پشتیبانی شده تا پایان سال به ۲۵ مورد خواهد رسید، اما امروز شرکت رسما اعلام کرده است که دستیار ساخته شده گوگل تا قبل از سال ۲۰۱۹  به بیش از ۳۰ زبان صحبت خواهد کرد. با این کار دستیار صوتی گوگل ۹۵ درصد از تلفن های هوشمند اندرویدی را در سراسر جهان به دست خواهد آورد.

اولین موج زبانهای اضافه شده جدید دانمارکی، هلندی، هندی، اندونزیایی، نروژی، سوئدی و تایلندی خواهند بود، زبان های بیشتری نیز در ادامه اضافه می شوند. این موضوع شامل هر دو اکوسیستم اندروید و IOS می شود.

دستیار گوگل در اواخر امسال چند زبانه خواهد شد که بدین معنی می باشد که شما میتوانید هر بار که بخواهید بدون تغییر در تنظیمات به زبان های مختلف صحبت کنید و دستیار صوتی قادر به تشخیص صحبت شما به زبان های مختلف خواهد بود. این ویژگی ابتدا برای انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در دسترس خواهد بود، “در طول زمان” پشتیبانی از زبان های بیشتر به آن افزوده می گردد.

شاید این موضوعات به خاطر احساس تهدیدی که گوگل از جانب بیکسبی سامسونگ احساس کرده بازگردد. گوگل می گوید که با سازندگان تلفن همراه هوشمند همکاری می کند تا بتوانند بطور عمیقتری بین ویژگی های دستیار و دستگاه ادغام به وجود آورد و با پردازنده های هوش مصنوعی موجود در دستگاه ها به یکپارچه سازی بهتری دست یابد. ظاهرا گوگل از سال گذشته در نمایشگاه MWC بر روی توسعه این دستیار صوتی با سایر سازندگان تلفن های هوشمند همکاری داشته است. انتظار داریم که بزودی نتیجه این همکاری های گوگل را با کمپانی های الجی، سونی و شیائومی ببینیم.

دستیار گوگلشاید برای شما جالب باشد بدانید که گوگل برنامه مشابه ای برای اپراتورها دارد، بنابراین در آینده شما فقط از دستیار گوگل در مورد برنامه خود سوال کنید، خدمات جدید (مانند رومینگ داده های بین المللی) از طریق مکالمه اضافه کنید، و حتی پشتیبانی از طرف اپراتور خود دریافت کنید. اپراتورهای مخابراتی اسپرینت، کوودو، تلس و ودافون در حال حاضر مشغول به توسعه و ادغام این نوع ویژگی ها هستند و همکاران بیشتری نیز به زودی در این سرویس ادغام می شوند.

در هفته های آتی دستیار گوگل با دریاف بروز رسانی هایی هوشمندتر خواهد شد. قابلیت روتین (Routines) به شما کمک میکند تا چندین کار را با یک فرمان انجام دهید. در ابتدا شش روتین در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. اگر شما بگویید “هی گوگل، من خانه هستم” دستیار قادر خواهد بود چراغ های خانه را روشن کند، کارهای که باید در خانه انجام می دادید را به شما یاد آوری کند و حتی موزیک مورد علاقه شما را پخش کند.

یادآوری های مبتنی بر مکان به دستیار گوگل در بلندگو های هوشمند می آیند، این قابلیت در حال حاضر در گوشی ها پشتیبانی می شوند. از دستیار گوگل هوم بخواهید به شما یادآوری کند که شیر را در فروشگاه مواد غذایی انتخاب و هنگامی که شما به آنجا می رسید، دستیار تلفن خود ظاهر می شود و به شما می گوید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *