شرکت ها به وسیله RCS قادر به ارسال پیام های چند رسانه ای شدند

گوگل بر روی استاندارد ارتباط با مشتری سرمایه گذاری بیشتری انجام داده است.

بعد از یک سال توسعه نرم افزار (RCS سرویس ارتباط با مشتری)، گوگل اکنون این سرویس را رونمایی کرده است. اساسا به این معنی است که شرکت ها می تواند اطلاعات بیشتری را به وسیله ی پیام های چند رسانه ای در اختیار کاربران اندروید قرار دهند. ایده این است که به جای اینکه فقط یک پیام کوتاه با یک کد چند رقمی تصادفی به شما بگوید که اتاق هتل شما رزرو شده است، پیام مفیدتری دریافت کنید. چیزی مانند نشان دادن آدرس هتل، عکسی از اتاق کرایه شده، دکمه ای برای گفت و گو با لابی هتل برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا انجام تغییرات در اتاق رزرو شده.

این فقط یک مثال بود. ولی اگر شما سرویس پیچیده و طولانی ارتباط با مشتری بر مبنای پیام کوتاه را تجربه کرده باشید، بر میزان سختی این راه در مقابل راه حل جدید گوگل واقف هستید. ضعف برنامه این است که در حال حاضر و بعد از یک سال تعداد کمی از شرکت ها از این سرویس جدید پشتیبانی می کنند.

گوگل در وبلاگ خود اعلام کرده است که در حال حاضر” مشغول همکاری یا اپراتور Sprint” در ایالات متحده است. همچنین این سرویس “بزودی” در مکزیک شروع به کار می کند و بعد از آن نیز سایر نقاط و شرکت هایی که قصد همکاری دارند، ب این لیست افزوده می شوند.

با این حال جالب تر از این سرویس خاص، زیرساخت هایی است که از آن پشتیبانی می کند. بر اساس استاندارد Universal Profile 2.0 که مجموعه ای از ویژگی های مشترک است که اجازه حمل اطلاعات را به، ارائه دهندگان خدمات RCS مانند گوگل و واسطه هایی که این خدمات را برای همه به اشتراک می گذارند، می دهد. اجازه ارسال پیام های چند رسانه ای ، تاید هویت ارسال کنده و چیز های بیشتری را به فرد می دهد.

شرکت های همکار خدمات ارتباط با مشتری گوگلدر طول سال گذشته گوگل بی سر و صدا میزان پشتیبانی خود را از این استاندارد افزایش داده است. بعد از گذشت یکسال میزان شرکت هایی که به این استندارد اضافه شدند افزایش یافته است. AT&T، ورایزون، سامسونگ و هوآوی، همه متعهد به حمایت از آن در تلفن ها و خدمات خود شدند.۴۳ شرکت از برنامه ارسال پیام های  گوگل (Android Messages ) یا از سرور آن استفاده می کنند و حتی آن را با برنامه ها و زیرساخت های خود هماهنگ می کنند.

اگر دقیقتر نگاه کنیم شرکت ها و اپرتور هایی که این استاندارد را نپذیرفتن کاهش داشته است. اگر دقت کنید، شیائومی و اپل از همکاری سر باز زدند. ولی اگر به نودار توجه کنید، حتی مایکروسافت نیز به حمایت از این استاندارد پرداخنه است.

تفاوت زیادی بین متعهد شدن به حمایت از چیزی و در واقع اجرای آن حمایت در محصولات واقعی که کاربران واقعی می توانند از آن استفاده کنند،وجود دارد.در حال حاضر، RCS مجموعه ای از فناوری های پیچیده ، شرایط و خدمات ناتمام است. اما تمام کمپانی ها که در این کار همکاری میکنند گفته اینکه در آینده سرویس پیام خود را با سرور های گوگل و باقی شرکت ها هماهنگ می کنند. طبق گفته گوگل ۱.۸ میلیارد مشتری به طور کل به این سیستم می پیوندد.

در حالی که اکنون تعداد کمی از افراد قادر به کار با RCS هستند شاید در آیند نزدیک سرویس های پیام کوتاه متنی به خاطره ای در ذهن ما تبدیل شوند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *