فیسبوک نیز بلندگوی هوشمند می سازد

طبق گزارش DigiTimes، فیسبوک در حال تلاش برای معرفی دو اسپیکر هوشمند در تابستان امسال است. این بلندگو های هوشمند، که با نام های الوها (Aloha) و فیونا (Fiona) نامگذاری شده اند، دارای صفحه نمایش ۱۵ اینچی لمسی و قابلیت تماس ویدئویی و ویژگی های اجتماعی دیگر ارائه می شوند.

الوها بلندگوی گرانتر در میان این دو بلندگو می باشد و احتمالا تحت نام پورتال به فروش می رسد. گفته می شود که برای شناسایی کاربران از تشخیص صدا و چهره افراد کمک می گیرد و دوربین جلویی این  دستگاه دارای لنز با زاویه دید باز است. با توجه به منابع DigiTimes، فیسبوک همچنین ادعا کرده است که با سونی و کمپانی یونیورسال همکاری کرده است تا برخی از قابلیت های موسیقی را بر روی دستگاه قرار دهد.

این بلندگو ها برای معرفی در ماه می آماده شده بودند ولی بر طبق گفته های فیسبوک برای افزایش کیفیت صدا معرفی این بلندگو ها را برای ماه جولای به تعویق انداخته است.
حدس و گمان در مورد این که قیمت این دستگاه ها چه میزان خواهد بود کار آسانی نیست، اما بلندگوی جدید شرکت آمازون که دارای صفحه نمایش ۷ اینچی است و قابلیت تماس تصویری و پخش آنلاین موسیقی را دارد، با قیمتی برابر با ۲۳۰ دلار عرضه میگردد.

با توجه به این شایعات، هنوز از طرف فیسبوک هیچ بیانیه رسمی برای معرفی این دستگاه به گوش نرسده. ولی این اولین بار نیست که در مورد اسپیکر هوشمند فیسبوک شایعاتی به میان می آید. در ماه جولای سال گذشته خبرهایی مبنی بر این که فیسبوک احتمال مشغول به کار بر روی یک بلندگوی هوشمند برای معرفی در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ است، در فضای اینترنت منتشر شد.

با توجه به رشد مناسب بازار برای این محصولات و اینکه در حال حاضر فقط ۲ عرضه کننده اصلی در این میان وجود دارد (گوگل و آمازون)، متوان به این نتیجه رسید که فیسبوک بازار خوبی را برای ورود به دنیای سخت افزار انتخاب کرده است. همچنین با توجه به این که هسته اصلی کسب و کار شرکت شبکه های اجتماعی است، این محصول توانایی این را دارد که با بهرهگیری از توانایی در تماس ویدیوی، ارتباطات در این شبکه را به مرحله جدیدی برساند.

آیا می خواهید یک بلندگوی هوشمند فیسبوک در خانه داشته باشید

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *