اپل آنتن‌های ۵G آیفون‌های نسل جدید را خودش طراحی می‌کند

به نظر می‌رسد که آنتن‌های شرکت کوالکوم (Qualcomm) برای گوشی‌های اپل بیش از حد بزرگ هستند و به همین دلیل اپل خودش ماژول آنتن‌هایی که در آیفون‌های ۵G استفاده می‌شوند را طراحی می‌کند. طبق گزارش سایت Fast Company، در سالی که شبکه‌ی ۵G ویژگی مورد توجه آیفون‌های جدید خواهد بود، اپل تصمیم گرفته است که آنتن‌ گوشی را خودش طراحی کند.

منبعی آگاه، برنامه‌های اپل را به Fast Company اطلاع داد. براساس این خبر، اپل از آنتن‌های QTM 525 موج میلی‌متری که شرکت کوالکوم ارائه کرده است استفاده نمی‌کند چرا که اندازه‌ی آن مناسب طراحی آیفون‌ موردنظر نیست. البته کمپانی کوالکوم همچنان چیپ‌ست مدرن ۵G را برای استفاده در آیفون‌های جدید فراهم می‌کند.

البته اپل معمولا در چند خط مختلف کار طراحی را انجام می‌دهد و درحال حاضر روی طراحی دیگری کار می‌کند که همزمان از آنتن و مودم کوالکوم استفاده می‌کند که طبق گفته‌ی منبع می‌تواند تبدیل به گزینه‌ی اصلی شود؛ اما در این صورت اپل مجبور می‌شود که با آیفون ضخیم‌تری نسبت به اندازه‌ دلخواهش کنار بیاید. طبق گزارش، کوالکوم گفته است که ماژول آنتن QTM 525 آن “از تلفن‌های هوشمندی که ضخامتی بیشتر از ۸ میلیمتر دارند پشتیبانی می‌کند”.

شایعه شده که اپل امسال قرار است ۶ مدل آیفون به بازار عرضه کند که شامل چهار مدل ویژه به عنوان قسمتی از سری پرچم‌دار اپل می‌شود و دو مدل اقتصادی که به دنبال آیفون SE اصلی عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود که همه چهار مدل ویژه با اتصال ۵G عرضه شوند، درحالی که طبق شایعه‌ها جانشین آیفون SE ماه بعد عرضه می‌شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *