اتهام تقلب ۵ میلیارد دلاری برای مخترع بیت کوین

مخترع بیت‌کوین به تقلب ۵ میلیارد دلاری متهم شد

کریگ رایت، یکی از مخترعان بیت کوین (Bitcoin)، به تقلب ۵ میلیارد دلاری متهم شده است، اتهام وی به این گونه است که با رعایت نکردن قوانین مالکیت، اموالی به ارزش پنج میلیارد دلار را که شامل ارزهای دیجیتالی و سایر دارایی هاست از یک متخصص امنیت رایانه ای به سرقت برده است.
کریگ رایت (Craig Wright) - مخترع بیت کوین
کریگ رایت (Craig Wright) – مخترع بیت کوین
طبق دادخواست برادر یکی از همکاران پیشین رایت به نام دیو کلایمن (Dave Kleiman) کسی که یکی از طرفداران و پایه گذاران ارزهایی دیجیتالی بوده و در سال ۲۰۱۳ درگذشته است، مدعی شده که کریگ رایت در سال ۲۰۱۶ ارز مجازی جدیدی با نام مستعار ژاپنی ساتوشی ناکاموتو (Satoshi ‎Nakamoto) برای استفاده در ساخت قراردادهای جعلی و بی اعتبار و همپنین امضاهای جعلی به منظور ثبت اختراع بیت کوین به نام خود رونمایی کرده است و از وی به همین منظور شکایت به عمل آورده است.
طبق گزارشی که روز فوریه ۲۰۱۸، در دادگاه فدرال غرب پالم بیچ واقع در ایالت فلوریدا (federal court in West Palm Beach, Florida) تنظیم شده است، خانواده کلایمن در دادخواست خود ادعا کرده اند که خواستار حق مالکیت ارز مجازی بیت کوین به ارزش ۱ میلیون عدد و همچنین فناوری بلاک چینی (blockchain technologies) که کلایمن در زمانی که قید حیات بوده و توسعه داده است هستند.
نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین
ارزش دارایی هایی قید شده اکنون بالغ بر ۵ میلیارد دلار می باشد.
لازم به ذکر است که وکیل خانواده کلایمن در دادخواست خود ذکر کرده است: “رایت قراردادیی هایی را مبنی بر انتقال دارایی دیو به کریگ و همچنین انتقال مدیریت شرکت هایی که مالکیت آنها با دیو بوده است به کریگ جعل کرده” همچنین در ادامه گفته است:”کریگ تاریخ قراردادهای مذکور را به عقب برده و از امضای دیو سو استفاده و جعل کرده است.”
رایت که دارای تابعیت استرالیایی است و در حال حاضر در لندن سکونت دارد جهت ارائه توضیحات به دادگاه احضار شده است اگر چه به دلایل شرایط زندگی وی احضار سریع وی امکان پذیر نیست.
دیو و کریگ در سال ۲۰۱۱ شرکتی در ایالت فلوریدا با نام W&K Info Defense Research LLC تاسیس کرده بودند که به منظور توسعه و تمرکز روی امنیت سایبری پایه ریزی شده بود. طبق توضیحاتی دیگیری در پرونده ای که خانواده کلایمن به دادگاه ارائه داده است. این دو نفر که پیش تر روی توسعه و تمرکز بیت کوین با هم همکاری داشته اند و همچنین سرویس های قدرتمندی برای استخراج ارز دیجتالی داشته اند.
طبق ادامه گزارشی که در پرونده قید شده است این دو نفر مالیک بیش از ۱.۱ میلیون بیت کوین بوده اند که در بریتانیا، ایسلند و سنگاپور متمرکز بوده است.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *