پنج تفکر اشتباه در مورد ماه و خورشید+ویدئو

اشتباهات رایج در مورد ماه و خورشید

بعضی از خیال و گمان های عامیانه در مورد ماه و خورشید وجود دارند که به اشتباه طبق گفته های غیر علمی در ذهن ماه هستند با ما در ادامه این مطلب همراه باشید که به این اشتباهات پایان دهیم؛ البته شما می توانید در ویدئوی ادامه این مطلب نیز به صورت تصویری مشاهده فرمایید.
با توجه به شبکه های اجتماعی و انتشار اخبار روز به روز اطلاعات ما در مورد جهان پیرامون خود و فضا بیشت می شود که این قضیه به بروز شدن بعضی از اشتباهات پیشین ما کمک کند.

۱- جاذه کره ماه باعث جذر و مد در دریاها در زمین می شود

تصور همه ما در صورتی که به مقالات و یا صفحات علمی رجوع نکرده باشیم این است که جاذبه موجود در ماه باعث جزر و مد و امواج در دریاها می شود که البته باید بگوییم این تصور تا حد زیادی اشتباه است، چرا اینکه این تصور برای مکانی از کره زمین صحیح می باشد که روبروی ماه قرار دارد و بقیه قسمت ها و اتفاقات دیگر از قدرت جاذبه سیاره خودمان استفاده می کنند.

۲- کره ماه به زمین نزدیک است

خیلی از ماه این تصور را داریم که فاصله بین زمین و ماه بسیار کم است و تنها چند ساعت و یا نهایتا یک یا دو روز برای سفر به این کره بیشتر زمان نیاز نیست که البته باید خاطرنشان کنیم این نیز یکی از موارد اشتباه است و این فاصله برابر ۲۳۹ هزار مایل است برای مثال شما اگر بخواهید با یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ به ماه بروید حدود ۱۷ روز زمان مورد نیاز است.

۳- یک طرف ماه همیشه تاریک است!

تصور ماه شاید این باشد که یک طرف ماه همیشه تاریک است و حرکتی نمی کند اما این نیز یک تصور غلط است چراکه ماه به دور خود و زمین در حال چرخیدن است که دلیل تاریکی یک طرف آن را توضیح می دهد.

۴- خورشید زرد رنگ است

خورشید زرد رنگ نیست و ما چون در سیاره زمین قرار داریم به علت جو احاطه کرده سیاره مان باعث می شود که خورشید را به این رنگ ببینیم.

۵- زمین به خاطر نزدیک بودن به ستاره منظومه مان گرم در تابستان ها گرمتر است

این تصور که زمین در فصل تابستان گرمتر است چونکه به خورشید نزدیک است اشتباه می باشد چون دلیل اصلی گرم بودن زمین قرار گرفتن در روبروی تابش مستقیم خورشید است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *