دستیار صوتی گوگل تا پیش از پایان سال از ۳۰ زبان پشتیبانی خواهد کرد

دستیار صوتی گوگل و پشتیبانی بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی

شرکت گوگل طی بیانه ای اعلام کرده که دستیاری صوتی Google Assistant تا پایان سال جاری میلادی از ۳۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند و به یک دستیار چند زبانه تبدلی خواهد شد.

اگر از دستیار صوتی گوگل استفاده کرده باشید حتما متوجه پیشرفت چشمگیر این دستیار هوشمند طی یک سال گذشته شده اید، در سیستم iOS ما شاهد وجود دستیار هوشمند سیری (Siri) هستیم که هفت سال از عمر آن میگذرد و سیستم گوگل نیز مشابه این سیستم است اما در زمانی کمی بیشتر از هفت سال تلاشی که اپل کرده است پیشرفت کرده که قطعا مدیون موتور جستجوی گوگل بوده است.

پیشرفت روز افزون دنیای فناوری و دیجیتال با وجود دستیار های هوسمند صوتی به گونه ای متفاوت تغییر کرده است و حالا آنها در نه فقط در اسمارت فون ها بلکه در خانه و اتومبیل خود نیز می بینیم و پاسخگوی تمامی نیاز های ما می باشد.

حالا گوگل می خواهد پا را فراتر بگذارد و پشتیبانی از ۳۰ زبان دیگر را نیز به سیستم خود تا پایان سال ۲۰۱۸ اضافه کند تا تمامی افراد با زبان مادری خودر در هرجای دنیا که قرار درند از قابلیت های حیرت انگیز این سیستم صوتی هوشمند استفاده کنند و از قابلیت های آن در زندگی هوشمند خود بهره ببرند.

این سیستم صوتی در ابتدای امسال و در کنفرانس سالانه اپل WWDC علاوه بر سیستم عامل های اندرویدی حالا بر روی iOS نیز قابل استافده است، در حال حاضر تنها قادر به پاسخگویی به ۸ زبان در جهان می باشد و سرمایه گذاری بیشتر در جهت توسعه فناوری های هوش مصنوعی گوگل می تواند رقابت پیشین اپل و گوگل را بیش از پیش تحت تاثیر قرار دهد و رقابت را نزدیک تر و سنگین تر کند. اما از زبان هایی که تا به حال گوگل از آنها نام برده است می توان به دانمارکی، آلمانی، هندی، اندونزیایی، نروژی، سوئدی و تایلندی اشاره نمود.

زبان هایی که در آینده اضافه می شوند

هنوز راجب زبان های دیگری که قرار است در ماه های آتی به دستیار صوتی هوشمند گوگل اضافه شود اطلاعاتی در دست نیست. گوگل به تمامی افرادی که به این ۳۰ زبان دنیا صحبت می کنند این اطمینان را داده است تا بتوانند با استفاده از دستگاه های الکترونیکی مجهز به Google Assistant به طور کاملا روان و سلیس دستورهای صوتی را به منظور استفاده از قابلیت های آن استفاده نمایند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *