ARM همکاری خود را با هوآوی ادامه می دهد

شرکت ARM به عنوان اینکه کاملا یک کمپانی امریکایی نیست، تصمیم گرفت به همکاری خود با هوآوی ادامه دهد. مدتیست برنامه تحریم شرکت های امریکایی موجب شده تا این کمپانی‌های از همکاری با هوآوی صرف نظر کنند.

از جمله باید گوگل، مایکروسافت و برخی دیگر اشاره کرد. واحد تولید چیپ هوآوی به نام «های سیلیکون» چیپست های کایرین را تولید می کند اما مثل بسیاری از شرکت های دیگر به معماری چیپ ARM  وابسته است.

آرم شرکتی انگلیسی است اما خرداد سال جاری پس از تحریم های آمریکا علیه هوآوی به خاطر آنچه «دغدغه های امنیت ملی» نام برده شد، قید همکاری با شرکت چینی را می زند. این خبر بسیار خوب برای هوآوی محسوب شده زیرا سیلیکون در تولید پردازنده و پردازشگر گرافیکی چیپست های کایرین تا سطح بالایی به معماری شرکت ARM وابسته است و در واقع قطع همکاری ممکن است خط تولید آنها را متوقف کرد.

اگرچه ادامه همکاری با شرکت بریتانیایی رو به جلو است اما به معنی پایان مشکلات کمپانی چینی نبوده چون گوشی های آنها همچنان هم از اپ‌ ها و سرویس های گوگل محروم بوده، قابلیت هایی که برای حضور در بازارهای خارج از چین بسیار مهم است. کارشناسان بر این اعتقادند که عدم دسترسی به این سرویس ها جایگاه هوآوی در رتبه دوم بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند را با تهدید رو به رو می کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *