? ماه در سال ۲۰۱۹ دارای اینترنت ۴G می شود+ویدیو

اینترنت نسل چهارم در کره ماه فراهم می شود

طبق اخبار منتشر شده، بزودی و در سال ۲۰۱۹ دسترسی اختصاصی اینترنت همراه نسل چهارم در کره ماه راه اندازی می شود.

این یک جهش بزرگ در فناوری اینترنت ۴G محسوب میشود، طبق گزارشات منتشر شده بخش آلمانی شرکت ودافون (Vodafone) با همکاری شرکت نوکیا (Nokia) در سال ۲۰۱۹ قصد راه اندازی شبکه اینترنت نسل چهارم ۴G را در کره ماه را دارند.

تصویر کاوشگر PTS در کنار Apollo 17
تصویر کاوشگر PTS در کنار Apollo 17

گروه آلمانی Part Time Scientists که به PTScientist معروف است در زمینه اکتشافات فضایی فعالیت می کند که در مسابقه Google Lunar X Prize نیز که در ماه مارچ میلادی سال ۲۰۱۷ بدون هیچ برنده ای به پایان رسید شرکت کرده است، این ماموریت را برنامه ریزی کرده که نخستین ارسال و راه اندازی تجهیزات توسط یک شرکت خصوصی در ماه محسوب می شود.

در حالیکه مسابقه گوگل به پایان رسید اما ماموریت این گروه اکتشافی به ماه هنوز به پایان نرسید است و پا را فراتر گذاشته است، این شرکت با همکاری نوکیا و ودافون می خواهد پست های مخابراتی و کاوشگر های طراحی شده توسط شرکت آئودی () را در ۵۰ امین سالگرد نشستن فضاپیمای آپولو ۱۱ توسط ناسا در کره ماه به همراه موشک SpaceX Falcon 9 در سال ۲۰۱۹ میلادی ارسال نماید.

اینترنت 4G در کره ماه
اینترنت ۴G در کره ماه

احداث این شبکه اینترنت در کره ماه به کاوشگرهای Audi این امکان را می دهد با یکدیگر و در مقر خود در زمین ارتباط برقرار کنند، این کاوشگر ها سطح کره ماه را برای امکان زندگی انسان در این ستاره بررسی می کنند.

شرکت vodafone می گوید که شبکه طراحی شده با فناوری شرکت نوکیا که Ultra Compact Network نام دارد سبک ترین در نوع خودش می باشد و حدود ۱ گیلوگرم به اندازه یک کیسه شکر وزن دارد.

هانس آمسترایتر مدیرعامل شرکت ودافون در آلمان (Vodafone Germany CEO Hannes Ametsreiter) می گوید: “این پروژه شامل یک رویکرد کاملا جدید برای توسعه زیرساخت های شبکه تلفن همراه است” و در ادامه نیز اضافه کرده :”این نیز یک نمونه عالی از یک تیم مستقل و چند مهارت است که از طریق شجاعت، روحیه نوآورانه و نوآوری به اهداف بسیار مهمی دست می یابد.”

تحت این برنامه با عنوان آلینا لندر (ALINA lander)، شرکت PTScientists از شبکه ۴G برای پخش اولین تصاویر HD به صورت زنده از سطح ماه استفاده خواهد کرد. به گفته این بیانیه، سیگنال در باند فرکانس ۱۸۰۰ مگاهرتز عمل می کند و از طریق یک لینک فضایی عمیق که با سرور PTScientists در مرکز کنترل مأموریت در برلین ارتباط برقرار می کند، به صورت جهانی برای مخاطبان پخش می شود.

مارکوس ولدن مدیرعامل بخش فناوری نوکیا در آزمایشگاه بل (Marcus Weldon, chief technology officer at Nokia and president of Bell Labs) نیز در این باره می گوید: “این ماموریت مهم، از جمله دیگر نیازهای توسعه تکنولوژی های فضای جدید برای شبکه های اطلاعاتی، پردازش و ذخیره سازی در آینده است و به پیشرفت زیرساخت ارتباطات مورد نیاز دانشگاهیان، صنایع و موسسات آموزشی در انجام تحقیقات ماهانه کمک خواهد کرد.” و همچنین در ادامه صحبت های این نکته را خاطرنشان شد: “این اهداف به طور بالقوه پیامدهای فراوانی را برای بسیاری از ذینفعان و بشریت در نظر می گیرند و ما منتظر هستیم تا با ودافون و همکاران دیگر در ماه های آینده، برای راه اندازی در سال ۲۰۱۹، همکاری کنیم.”

ALINA در کره ماه
مدل طراحی شده توسط شرکت PTS در ALINA در کره ماه

این شبکه مزایای مختلفی دارد از جمله:

با استفاده از این شبکه میتوان ویدیو با کیفیت از سطح ماه ارسال کرد و همچنین این شبکه اینترنت میتواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود زیرا سیگنال های موبایل کم مصرف تر از سیگنال های آنالوگ رادیویی هستند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *