امنیت بیشتر شعار سیستم عامل جدید اندروید

نسخه جدید اندروید با امنیت بیشتر ارایه می شود

امنیت کاربران در تلفن های هوشمند با سیستم عامل اندروید همیشه مورد بحث و انتقاد بوده است، حالا در نسخه جدید اندروید که Andriod P نام گذاری شده است قرار است کاربران این نرم افزار محبوب امنیت سایبری بیشتری را تجربه کنند.

شاید شما هم در طول روز اخباری مبنی بر حملات سایبری، حک حساب های شخصی و شرکتی در اینترنت شنیده باشید که این موضوع اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران و این سازمان ها را به خطر می اندازد و همواره راهکارهایی برای مقابله با آنها ارائه می گردد. در همین سال گذشته که طبق آمار حملات سایبری به بیشترین مقدار خود رسیده اند کشورهای زیادی مورد حملات گسترده ای توسط حکر ها قرار گرفته اند و اغلب دچار خسارات جبران ناپذیری در حوزه فناوری  شده اند، حتی شرکت های بزرگ نیز همواره با این مسایل درگیر هستند.

پیش بینی موسسه بد افزار ها

موسسه پیش بینی بدافزارها در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است: “همانطور که در سال ۲۰۱۷ دستگاه هایی مبتنی بر سیستم عامل اندروید، لینوکس و ویندوز از جمله سیستم عامل هایی بوده اند که مورد تهاجم جکر ها قرار گرفته اند، در سال ۲۰۱۸ نیز سیستم های ذکر شده جزو آسیب پذیر ترین سیستم عامل ها هستند و کاربران این نرم افزار ها باید توجه بیشتری به امنیت سیستم های خود داشته باشند.

حالا شرکت گوگل که توسعه دهنده و ارایه دهنده سیستم عامل اندروید است اعلام کرده است که در نسخه اندروید پی که در سال جدید رونمایی می شود، ضعف های امنیتی این سیستم عاملش را از بین خواهد برد و فضای امنی برای کاربرانش فراهم می کند.

تا به امروز شاهد آن بوده ایم که اگر کاربران اندرویدی اپلیکیشن های حاوی بد افزار و ویروس را دانلود و بر روی سیستم خود نصب می کردند، دیوایس اندرویدی آنها دچار مشکل می شد و امنیت آنها به خطر می افتاد، حتی کارشناسان امنیتی متذکر این نکته شده اند که با توجه به روزنه های امنیتی موجود در این سیستم عامل، امکان ضبط صدا و تصویر از طریق میکروفون و دوربین تلفن همراه یا تبلت آنها فراهم بوده است و این امر باعث می شده که براحتی به اطلاعات محرمانه و خصوصی کاربران دسترسی پیدا کرده و قادر به عملیات جاسوسی در این حوزه بوده اند.

حالا شرکت گوگل به کاربران خود وعده داده است در نسخه جدید اندروید که به اختصار اندروید پی نامیده می شود و احتمالا در اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی می شود، دیگر چنین اجازه ای به بدافزار ها و حکرها نخواهد، چرا که سیستم عامل جدید قرار است از فعالیت اپلیکیشن ها و بد افزارهایی که کار خاصی انجام نمی دهند و فقط از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری دیوایس شما سوء استفاده می کنند جلوگیری به عمل آورد.

در ادامه نیز این محافظ امنیتی سیستم از فعالیت آن ها بلافاصله جلوگیری می کند و آن را برای همیشه غیرفعال کرده و همچنین از کاربر نیز درخواست حذف (Uninstall) اپلیکیشن آلوده و مخرب را می کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *