رونمایی الپین از خودرو A110 SportsX

الپین یکی از برندهای زیرمجموعه رنو بوده که همیشه به تولید خودروهای اسپرت کامپکت می‌پردازد. در این بین به تازگی تصمیم گرفت به معرفی مدل جدید A110 SportsX پرداخت که نسخه‌ای با ارتفاع بیشتر و پهن پیکر است. با وب سایت بروزنیوز همراه باشید.

سال ۲۰۱۵ شایعه‌ای منتشر شد که خبر از عرضه خودرو شاسی بلند توسط الپین رنو می‌داد. اما الپین چنین برنامه‌ای نداشت و نمی‌خواست رقیبی برای خودروهای پورشه ماکان یا دیگر معرفی کند. حال از محصولی با ارتفاع بالا رونمایی کرده که در واقع شاسی بلند نیست و به عنوان A110 SportX شناخته می‌شود.

همچنین یک گزینه برای آفرود محسوب شده و سیستم تعلیق حرفه‌ای دارد. این مدل برای جشنواره FAI پاریس توسعه یافته و برای توسعه آن از A110 الگوبرداری شده است. این مدل را باید رقیبی برای پورشه کیمن دانست و دارای ویژگی‌های کامل خودروهای شاسی بلند بوده و حتی چوب اسکی روی سقف آن به کار گرفته شد.

الپین A110 SportsX خودرو مفهومی زیبا

الپین به بهینه سازی سیستم تعلیق پرداخته و ارتفاع نیز افزایش ۶۰ میلی متری داشته است. در طراحی ظاهری نیز بدنه پهن تری به لطف گلگیرهای عریض در A110 SportX شاهد هستیم.

این اتومبیل براساس A110 Pure ساخته شده و بسیار کم وزن محسوب می‌شود. بنابراین تفاوت چندانی به جز شاسی بلندتر میان نسخه جدید و A110 Pure مشاهده نمی‌شود. این خودرو دارای پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ ۲۴۸ اسب بخاری بوده و از گیربکس هفت سرعته کلاچ دوگانه بهره می‌برد. از همین رو طی ۴.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت رسیده و سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعتی دارد.

برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت رنو مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *