احتمال لغو GDC 2020 پس از بیانیه‌ی رسمی فیسبوک و سونی درباره انصراف از شرکت در این رویداد

با توجه به شیوع ویروس کرونا PlayStation ،Facebook Gaming و Oculus در کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC 2020) شرکت نخواهند کرد. رویداد GDC 2020 قرار است از ۱۶ تا ۲۰ مارس در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا برگزار شود. با بروز نیوز همراه باشید

شرکت سونی (sony) با انتشار بیانیه زیر خبر از انصرافش در این رویداد داد:

ما به دلیل نگرانی‌های زیاد مربوط به COVID-19 (که به عنوان coronavirus نیز شناخته می‌شود) تصمیمی دشوار برای انصراف از شرکت در کنفرانس توسعه دهندگان بازی اتخاذ کرده‌ایم. احساس کردیم که این وضعیت بهترین گزینه است زیرا اوضاع مربوط به ویروس و محدودیت‌های اتخاذ شده در سفرهای روزمره جهانی تغییر می کند.ما از لغو مشارکت خود ناامید هستیم، اما سلامتی و ایمنی نیروی کار جهانی بیشترین نگرانی ما است. ما مشتاقانه در آینده در GDC شرکت خواهیم کرد.

همچنین شرکت فیس بوک (Facebook) رسما در این موضوع ابراز نگرانی کرده است. سخنگوی این شرکت با انتشار یک بیانیه‌ی کوتاه از دلایل انصراف شرکت فیسبوک در این رویداد خبر داد:

از نگرانی برای سلامتی و ایمنی کارمندان، شرکای توسعه دهنده‌ی ما، و جامعه GDC، فیس بوک به دلیل تحولات خطرات بهداشت عمومی در ارتباط با COVID-19 در کنفرانس توسعه‌ی بازی امسال شرکت نخواهد کرد.

شرکت اوکولوس (Oculus) همچنان با جلسات پرسش و پاسخ اعلامیه‌های خود را به صورت آنلاین پوشش می‌دهد:

ما هنوز قصد داریم اخبار و اطلاعات هیجان انگیزی را که برای نمایش در نظر گرفته‌ایم از طریق فیلم ها، پرسش و پاسخ آنلاین و موارد دیگر به اشتراک بگذاریم و قصد داریم جلسات GDC را از راه دور در هفته های آینده برگزار کنیم.

برگزارکنندگان رویداد GDC اقدامات مختلفی از جمله استفاده از اسپری‌های ضدعفونی کننده الکترواستاتیک در مناطق پر رفت و آمد و افزایش ایستگاه‌های ضدعفونی دستی را برای اطمینان از امنیت شرکت کنندگان انجام داده اند. اما در صورت غفلت هم جای نگرانی زیادی وجود ندارد؛ GSMA، موسس MWC 2020، اقدامات پیشگیرانه مشابهی را برای جلوگیری از هر‌گونه تأثیر احتمالی کوروی ویروس انجام داده اند.با این حال، آنها مجبور به لغو این رویداد شدند چون تقریبا همه‌ی برند‌های نامدار خود را از این رویداد کنار کشیدند. به نظر می رسد با توجه به عدم استقبال عمده مخاطبان GDC  در بخش بازی مانند PlayStation و Oculus، این رویداد لغو شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • اخبار جدید
  • احتمال لغو GDC 2020 پس از بیانیه‌ی رسمی فیسبوک و سونی درباره انصراف از شرکت در این رویداد