درخواست های هنگفت از اپل برای حذف اپ در اپ استور

امروزه با پیشرفت روز افزون استفاده کردن از اپلیکیشن های مختلف باعث شده است که این بخش از فناوری نسبت به گذشته کاربردهای جدیدتری را پیدا کند. تقریبا همگان بر این باورند که اپلیکیشن ها، امروز این توانایی را دارند که فرهنگ و سیاست و همچنین روش زندگی کردن مردم را در بخش های مختلف جهان مورد تاثیر خود قرار دارند. از طرفی شرکت های ارائه کننده سیستم عامل نیز برای راضی نگه داشتن کاربران خود همواره یک فروشگاه از اپلیکیشن های پشتیبانی شده را داشته اند. این موضوع می تواند برای شرکت ها مفید و مضر باشد، چرا که ارائه یک اپلیکیشن در یک سرویس شخصی به معنی پذیرش مسئولیت های آن است.

اخیرا اپل در این زمینه آمار جالبی را ارئه کرده است که خواندن آن خارج از لطف نمی تواند باشد. اپل اعلام کرده است که در بازه زمانی ۱۰ تیر ۹۷ تا ۱۰ دی ۹۷، حدود ۸۰ درخواست دولتی از ۱۱ کشور جهان دریافت کرده است که خواستار حذف حدود ۶۳۴ اپلیکیشن از اپ استور بوده اند. البته که این شرکت هیچ اشاره ای به نام این اپلیکیشن ها نکرده، ولی اعلام کرده است که اکثر درخواست های رسیده از سمت دولت ها، ترتیب اثر داده شده است. با نگاه کردن به جزئیات این آمار می توان متوجه شد که چه موضوعاتی برای دولت های مختلف مورد اهمیت بوده است.

در صدر جدول درخواست حذف اپلیکیشن ها، چین با ۵۶ درخواست حضور دارد. همچنین گفته می شود که درصد عمده این درخواست ها به دولت های شرقی مربوط می شود. به صورت که شرقی ها، ۶۲۶ عدد از این درخواست ها را ثبت کرده بودند که البته اپ استور با ۵۱۷ عدد از آن ها موافقت کرده است. گفتنی است که درصد عمده ای از این اپلیکیشن ها دارای محتوای غیراخلاقی یا تشویق ‌کننده‌ قمار بوده اند. همچنین اندک درخواست های ثبت شده از سمت کشورهای دیگر نیز به دلیل نقض حریم خصوصی و کپی رایت بوده است.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • درخواست های هنگفت از اپل برای حذف اپ در اپ استور