ارزش سهام کمپانی اپل

کمپانی اپل

apple اکنون به اولین کمپانی آمریکایی با بهای بازار ۱ تریلیون دلار در آمد. کوپرتینونشین ها با جهشی در نرخ سهام خود، موفق شدند تا قبل از amazon، غول خرده‌ فروشی online دنیای تکنولوژی، به‌عنوان رقیب نزدیک این کمپانی، به اینچنین دستاوردی برسد. یادآوری می‌کنیم که برعکس فکر عموم، اپل اولین کمپانی ۱تریلیون دلاری جهان نیست، زیرا که PetroChina جهت مدت کوتاهی در سال۲۰۰۷ به این رقم رسید.

اپل

تاریخچه

apple، کمپانی در عرصه ی تکنولوژی با فعالیت در عرصه ی فروش دستاوردهایی مثل آیمک تا آیفون، در سال۱۹۷۶ به وسیله ی استیو جابز و استیو وازنیاک با هدف فروش pc های شخصی بنیان گذاشته شد و درحال حاضر با تلاش رسیدن بهای سهام آن به ۲۰۷.۰۵دلار در ازای هر سهم، به محصولی تاریخی رسید. کوپرتینونشین ها یک روز بعد از منتشر شدن گزارش مالی پیش تر از انتظار ۳ ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ به این اهمیت دست یافتند. بهای سهام apple از زمان تعیین شدن تیم کوک به طرف مدیرعاملی این کمپانی، بعد از درگذشت استیو جابز، بالغ بر ۲۰۰۰ درصد اضافه شده است.

اپل ۴۲ سال بعد از بنیان گذاری خود و ۱۱۷ سال بعد از دستیابی کمپانی US Steel به‌عنوان اولین کمپانی ۱میلیارد دلاری در سال۱۹۰۱ میلادی، به بهای بازار یک تریلیون دلاری رسیده است. جهش بهای سهام کوپرتینونشین‌ها ۱روز بعد از منتشر شدن گزارش مالی بیشتر از حد توقع آن ها جهت ۳ ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ رویداد. غول دنیای تکنولوژی در ۳ ماهه‌ی قبل به بهره ی بالغ بر ۱۱.۵میلیارد دلار از درآمدی ۵۳.۳میلیارد دلاری رسید و همین مسئله بهای سهام آن را به حدی افزون یافت که بهای بازار این کمپانی به راحتی از ۹۳۵ میلیارد دلار به ۱تریلیون دلار جهش کند. لوکا ماستری، مدیر مالی ارشد اپل می‌گوید: «مقدار رشد در تمام جهان خیلی قابل توجه بود.»

کارکرد قابل ستایش apple موجب شد تا این کمپانی از رقبای خود در عرصه ی تکنولوژی گذر کند. عملکرد فراتر از حد توقع کوپرتینونشین‌ها در نقطه‌ی مقابل فیسبوک قرار می‌گیرد، کمپانی که هفته‌ی قبل، بدترین روز را در تاریخ بازار بورس تجربه کرد و بیشتر از ۱۲۰میلیارد دلار، برابر۲۰درصد از بهای بازار خود را از دست داد.

رقبای این کمپانی

amazon اکثرا به‌عنوان دومین گزینه‌ی محتمل جهت رسیدن به بهای بازار ۱تریلیون دلار به‌شمار می آمد، با وجود منتشر شدن گزارش مالی بیشتر از حد توقع، از رسیدن به چنین ارزش بازاری حا ماند، بدین شکل این کمپانی با تجربه‌ی افتی کم در ارزش سهام خود با ارزش بازار ۸۸۳میلیارد دلار در مقام دوم قرار دارد و آلفابت با ۸۴۵ میلیارد دلار، سومین کمپانی با ارزش دنیا محسوب می شود.

apple فعالیت خود را در سال۱۹۷۶ با فروش pcهای رومیزی شروع کرد، ولی شانس خود را با شروع قرن ۲۱ در عرصه‌ی گجت هایی مثل آیپاد در سال۲۰۰۱ و آیفون در سال ۲۰۰۷ یافت، از آن زمان تا امروز، کوپرتینونشین‌ها ۱۸ آیفون متعدد را ارئه کرده و بیشتر از ۱.۲ میلیارد دستگاه به فروش رسانده‌اند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *