مقایسه تلگرام X با نسخه اصلی تلگرام و بررسی ویژگی ها

تلگرام اکس یا چلگرام؟

چلگرام (Challegram) یک نسخه غیر رسمی از اپلیکیشن تلگرام و با استفاده از بستر سورس باز (API) این اپلیکیشن طراحی و انتشار یافته بود که نسخه اِکس تلگرام در اصل بهبود یافته این نسخه می باشد. سرعت و امکانات جدیدی که این نسخه در اختیار کاربران قرار می دهد، بسیار مورد توجه کاربران بوده به طوری که بسیاری از کاربران در کنار نسخه اصلی این برنامه این نسخه را نیز بر روی تلفن همراه خود نصب کرده اند.

یکی از مهمترین نکات در رابطه با اینکه اکثر کاربران برنامه های پیام رسان همیشه به آن توجه دارند امنیت نرم افزارشان می باشد، که معمولا به دلیل عدم تایید توسط نهاد های رسمی و مشکلاتی که برای کاربران بوجود می آورد نصب آنها توصیه نمی شود، اما این نسخه از برنامه تحت عنوان Telegram X توسط خود تلگرام تایید شده و نسخه رسمی محسوب می شود به طوری که در وبسایت تلگرام نیز صفحه ای با عنوان “Progress through Competition” به معنی “پیشرفت از طریق مسابقه” باگذاری شده است که خبر خوبی از لحاظ امنیتی می باشد.

به سوی پیشرفت از راه مسابقه
به سوی پیشرفت از راه مسابقه

در ادامه این مقاله به سوالات شما در خصوص مقایسه تلگرام اِکس و تلگرام و البته امکانات جدید این نرم افزار پاسخ خواهیم داد و نتیجه این مبحث را به شما برای انتخاب مناسب برای نصب یا عدم نصب این اپلیکیشن پیام رسان را اعلام می کنیم.

مقایسه با نسخه تلگرام اصلی

پیش از دانلود و نصب این اپلیکیشن موبایل همانطور که پیش تر اشاره کردیم این نسخه دیگر غیر رسمی نیس و توسط خود تلگرام تایید شده است. اما تفاوت هایی در این خصوص وجود دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم.

امن تر، روان تر، سفارشی تر!

طبق خبری که در وبسایت رسمی تلگرام منتشر شده است Telegram X به طور کلی یک اپلیکیشن جدید و از نسخه اصلی جدا می باشد که بر اساس پایه جدیدی (Code Base) طراحی و برنامه نویسی شده استف تفاوت های مهم این نسخه سرعت بسیار بالا، اجرای روان تر، دسترسی هایی برای سفارشی سازی بیشتر نسبت به نسخه تلگرام فعلی می باشد که باعث محبوبیت این نسخه شده است، اما کاربران کماکان این اپلیکیشن را در کنار نسخه فعلی تلگرام دارند و برای امور روزمره خود از آن استفاده می نمایند.

ظاهر

یکی از تفاوت های این نسخه از لحاظ گرافیکی قابلیت نمایش تصاویر ارسالی بدون ایجاد حاشیه در عکس ها می باشد، که به نوعی به واسطه اینکه تصویر گسترده تر بوده نمایی زیباتر در اختیار ما قرار می دهد. در حالی که در نسخه اصلی این نرم افزار پیام رسان محبوب تصاویر دارای یک چارچوب بوده که باعث می شود کوچکتر نمایش داده شود که همانطور که ذکر کردیم در تلگرام اِکس قادر هستید تمامی تصاویر را بدون داشتن حاشیه و قاب مشاهده کنید.

صفحه چت تلگرام اکس
صفحه چت تلگرام اکس

البته ویژگی های ظاهری تنها محدود به این موارد نمی شود بلکه رنگ و ترکیب فوق العاده زیبای رنگ های تیره این امکان را به شما میدهد که با محیط جدیدی با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار نمایید که به نوعی تنوع می باشد!

حالت روح

یکی دیگر از از تفاوت هایی که همیشه بسیاری از کاربران را به سمت نسخه های غیر رسمی سوق داده است حالت روح یا Ghost Mode بوده که به وسیله این ویژگی بدون اینکه مخاطب شما متوجه شود صفحه چت و پیام های ارسالی توسط او را مشاهده می کنید، حال این موضوع در تلگرام اِکس کمی بهبود داده شده است به طوری که بدون باز کردن چت با نگاه داشتن انگشت خود روی مکالمه مورد نظر می توانید پیام های درون آن را مشاهده کنید بدون اینکه برای طرق مقابل شما تیک دوم زده شود، که در حقیقت همان حالت روح می باشد.

ویژگی های رفتاری

یکی از دیگر تفاوت هایی که در این نسخه وجود دارد قابلیت ارسال به دیگران (فورواد یا Forward) پیام ها بری دیگران و گروه های تلگرامی تنها با به سمت راست کشیدن پیام مورد نظر می باشد، به صورتی که تنها با کشیدن پیام به سمت راست می توانید آن

را برای دیگران ارسال نمایید، همچنین در این نسخه در صفحه اصلی نرم افزار با به سمت چپ یا راست کشیدن انگشت خود روی صفحه می توانید وارد فهرست (منو) چت یا تماس صوتی شوید!

از دیگر امکانات اضافه شده به این نسخه امکان پخش ویدئو حتی در حالتی که شما در صفحه چت یا کانال مربوطه خارج می شوید، می باشد. در این حالت بدون توقف در پخش کلیپ می توانید وارد صفحه های مختلف شده و پیام های دیگر را نیز بخوانید اما پخش ویدئو کماکان قطع نمی شود.

نتیجه گیری

اگر شما جزو افرادی هستید که به خاطر داشتن امکانات اضافی یا فقط داشتن حالت روح اقدام به نصب دیگر نسخه های موجود تلگرام در اینترنت کرده اید، با استفاده از تلگرام اِکس می توانید تمامی این ویژگی ها را به همراه امنیت تامین شده توسط تلگرام تجربه کنید، زیرا مدیر این شرکت “پاول دورف” نیز در حساب توییتر خود این نسخه را تایید کرده است.

با توجه به بررسی هایی که توسط بروز نیوز انجام شده و البته اطلاعات تکمیلی خود تلگرام در صورتی که بین نصب کردن یا نکردن برنامه مشکوک می باشید باید بگوییم همیشه کمی صبر بهتر است تا نسخه تکامل یافته تر و همه گیر تری از این نرم افزار منتشر شود ولی باید خاطرنشان کنیم که از لحاظ امنیت نگران نباشید که می توانید روی تلگرام اِکس حساب باز کنید!

تلگرام اکس
تلگرام اکس

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد، در صورتی که سوال یا پیشنهادی در خصوص این مقاله دارید می توانید براحتی در زیر این مطلب برای ما پیام بگذارید، کارشناسان ما در اسرع وقت شما را راهنمایی می نمایند.

بررسی تلگرام اِکس
سرعت
۱۰
ظاهر
۸
کارایی
۷
امنیت
۹
امکانات اضافی
۸
میانگین امتیازات: ۸.۴
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *