عرضه اختصاصی کفش جدید نایکی در اندروید، کاربران آیفون را عصبانی کرد

نرم افزاری  SNKRS

نایکی در سال ۲۰۱۶ نرم افزاری به اسم SNKRS را جهت فروش کفش‌ هایش منتشر کرد. ولی آن ورژن مخصوص iOS بود و کاربران اندروید بایستی نزدیک به ۱ سال جهت ورژن اندرویدی آن صبر می‌ کردند. تا همین امروز هم اغلب بهترین ویژگی‌ های این برنامه مثل خرید کفش با بهره بردن از واقعیت افزوده فقط در ورژن iOS وجود دارند که همانگونه که احتمالاً حدس می‌ زنید کاربران اندروید خیلی از این مسئله خشنود نیستند. ولی امروز اتفاقی افتاد که ولو چنانچه عمدی هم نباشد برای مدت زمانی وضعیت را به سود کاربران اندروید تغییر داد. زمان ارائه ی ناگهانی کفش Queen نایکی، که حاصل همکاری میان برند Off-White به ویرجیل ابلو تعلق دارد(طراح مد و همچنین سوپراستار دنیای تنیس، سرنا ویلیامز است) کاربران اندروید نرم افزار SNKRS توانستند زود هنگام تر از کاربران iOS این کفش‌ ها را سفارش دهند. همانگونه که انتظار می‌ رفت کاربران iOS از این واقعه عصبانی و ناراحت هستند.

نایکی

کفش Queen نایکی

این کفش‌ ها که به تعداد کمی تولید شده‌ اند با خصوصیت Scratch نایکی ارائه شدند. در این خصوصیت پیش از این که بتوانید کفش مورد دلخواهتان را خریداری کنید نخست تصویری از آن به شما نشان داده می‌ شود و شما بایستی با حرکت های متناوب انگشتتان کل سطح کفش را اصطلاحاً خراش بدهید، بعد می‌توانید اندازه و رنگ مورد دلخواهتان را برگزینید و مبلغ را پرداخت کنید. مثل دیگر محصولات نایکی که ماحصل همکاری با برندها و اشخاص مشهور هستند، طی چند ثانیه کاربران اندروید SNKRS همه ی موجودی کفش Queen را خریداری کردند. اول به نظر می‌ رسید نایکی این کفش را منحصراً جهت کاربران اندروید ارائه کرده است ولی بعد از آن معلوم شد کاربران آیفون جهت دسترسی به مرحله نخست خرید یعنی خراش دادن تصویر نخست بایستی از حساب کاربری خود بیرون رفته و مجدداً وارد آن می‌ شدند.

کلام آخر

نایکی همچنان در این باره صحبتی نکرده و مشخص نیست آن ها از اول قصد انجام چنین کاری داشته‌ اند یا ورژن iOS دستخوش معضل شده است. به هر شکل آن دسته از کاربران اندروید که خرید موفقیت آمیزی داشتند، بی نهایت خوشحال هستند. کاربران آیفون هم در توییتر عصبانیتشان را با رسم همیشگی خود نشان دادند: مسخره کردن کاربران اندروید به خاطر نداشتن آیفون.

چه بسا وقتی این نکته را مدنظر بگیرید که این مدل کفش‌ های ۱۳۰دلاری تا نزدیک به ۱,۰۰۰ دلار در نرم افزار دیگر خرید و فروش می‌ شود، بیشتر با کاربران آیفون همدردی خواهید کرد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *