رقابت Snap chat با instagram 

محبوبیت instagram میان نوجوانان

رپرتاژها حاکی از آن است که نوجوانان و جوانان از instagram بیشتر از Snap chat بهره می برند. Snap chat احتمال دارد بخش بسیاری از کاربران اصلی خود را که نوجوانان و جوانان هستند به علت افزایش محبوبیت instagram از دست بدهد.

اینستاگرام

گزارش های اخیر

با در نظر گرفتن تحقیقات کمپانی Piper Jaffray شبکه اجتماعی instagram هم اکنون تبدیل به بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی مورد استفاده در بین نوجوانان شده است. براساس آمار تازه، ۸۵% از نوجوانان و جوانان از اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس که به فیسبوک تعلق دارد بهره می برد. این رقم برای Snap chat  تقریباً ۸۴% است. آمار تازه نشان می‌ دهد که این اپلیکیشن به آهستگی در حال گرفتن جای شبکه اجتماعی Snap chat است.

این برای نخستین بار است که instagram قادر بوده بالاتر از Snap chat قرار بگیرد، هر چند که هر ۲ اپلیکیشن در بین نوجوانان از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. ولی به هر شکل این خبر بدی برای Snap chat است. نیاز به یادآوری است که در همین رپرتاژ، مشخص شد که Snap chat از محبوبیت بیشتری در قیاس با instagram برخوردار است.

براساس آمار، ۴۶% از نوجوانان، Snap chat را به عنوان پلتفرم مورد دلخواه خودشان برگزیده اند ولی این آمار برای اینستاگرام، ۳۲% است. با این وجود کاهش مصرف استفاده از Snap chat در بین نوجوانان نشانه خوبی برای این کمپانی نیست. چنانچه کاربران نوجوان و جوان، دیگر از این شبکه اجتماعی استفاده نکنند، این یک ضربه جدی به پیکره این کمپانی محسوب می شود.

فیسبوک

ولی مسئله برای فیسبوک هم چندان مساعد نیست و این به این معنی است که با وجود این که instagram از محبوبیت بیساری در بین کاربران نوجوان و جوان برخوردار است، ولی فیسبوک همچنان از این مسئله ضربه می‌خورد و این قادر نیست نشانه خوبی برای آن باشد. براساس آمار، تنها ۳۶% از نوجوانان و جوانان در ماه از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده می‌ کنند و فقط ۵% از آن ها این شبکه اجتماعی را به عنوان پلتفرم محبوب خودشان انتخاب می کنند و از آن استفاده می‌کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *