اپلیکیشن جدید google

کمپانی google

google طرحی در ذهن دارد تا سود بیشتری از فروش نرم‌افزارهای اندروید به دست آورد. در همین راستا زمزمه‌ هایی مبتنی بر به وجود آوردن یک سرویس پرداخت حق اشتراک از سمت google وجود دارد.

گوگل

Play Pass

اغلب اشخاص علاقه زیادی به پول خرج کردن جهت اپلیکیشن های موبایل ندارند، ولی google امکان دارد یک شیوه ی ساده داشته باشد: عرضه ی تمامی اپلکیشن ها به صورت ۱بسته در ازای پرداخت حق اشتراک. انجمن XDA به کدهای مرجع و هم طور یک نظرسنجی «جوایز نظرخواهی google» دست پیدا کرده‌ که گواه از اپلیکیشنی به اسم Play Pass می دهد که یک سرویس پرداخت حق اشتراک است. برطبق این نظرسنجی این سرویس امکان دارد اپلیکیشن ها و بازی‌ ها را تا مقداری به بهای «صدها دلار» در‌ ازای نرخ ماهیانه‌ ای که همچنان معلوم نیست در دسترس کاربران قرار دهد. همچنان درباره ی اجرایی شدن Play Pass و یا تاریخ این کار اطلاعاتی در دست نیست لذا روی تست کردن آن به این زودی ها حساب باز نکنید.

رقابت Google Play با App Store

این نخستین ناپلیکیشن اندروید جهت خدمات حق اشتراک نیست ولی قادر است تأثیرگذارترینشان باشد. مطالعات نشان می‌ دهد که Google Play در حد App Store اپل به ازای هر دانلود سوددهی ندارد. این سرویس قادر است با تحریک تعدادی از کاربران اندروید به پرداخت مبلغی معیین و به شکل دائم به جای خرید تکی اپلیکیشن ها این تمایز حاشیه سود را تا اندازه ای برطرف کند. با این وجود همچنان سوال هایی در اذهان وجود دارد. چگونه google قادر است نرم‌افزارهایی را که حاوی این سرویس می‌ شوند را برگزیند؟ آیا این موجب به وجود آمدن تبعیض نخواهد شد؟ و آیا این کمپانی این ریسک را می‌‌ پذیرد که حق اشتراک‌ های توسعه‌ دهندگان را از رده خارج کند تا سرویس خودش را عرضه کند؟ احتمالاً تعدادی از این پرسش ها بایست جواب داده شوند پیش از آن که Play Pass جهت ارائه در فرصت مناسب آماده شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *