رونمایی سونی از دو گوشی هوشمند Xperia 1 Mark II و Xperia 10 Mark II

شرکت سونی همانطور که وعده داد به تازگی در رویداد ۲۴ فوریه خود از دو گوشی هوشمند میان رده و پرچمدار به نام Xperia 10 Mark II و Xperia 1 Mark II  رونمایی به عمل آورد. با بروزنیوز همراه باشید.

سونی با لغو MWC 2020 به دلیل عدم شیوع کرونا، تصمیم گرفت ۲۴ فوریه رویداد اختصاصی برگزار کند تا بتواند محصولات جدید را معرفی کند. یکی از این گوشی‌های هوشمند معرفی شده، Xperia 1 Mark II  پرچمدار است.

سونی Xperia 1 Mark II

این تلفن هوشمند به نمایشگر ۶.۵ اینچی ۴K HDR OLED با نسبت تصویر ۲۱:۹ با وضوح ۳۸۴۰*۱۶۴۴ پیکسل مجهز است. نرخ نوسازی نمایشگر آن ۹۰ هرتزی بوده تا افراد بتوانند تجربه گیم پلی موبایل جذاب و روانی داشته باشند.

همانطور که انتظار می‌رفت، Xperia 1 Mark II به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز شده که با مودم Snapdragon X55، از شبکه ۵G پشتیبانی به عمل می‌آورد.  همچنین باید به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز اشاره کرد. سونی این محصول را با سیستم عامل اندروید ۱۰ کیو عرضه می‌کند.

در بخش دوربین سونی از سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک حسگر ToF بهره گرفته تا عملکرد قابل توجهی را از خود نشان دهد. دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی بوده و به گفته سونی با برنامه اختصاصی Camera Pro، افراد در بخش دوربین عملکردی مشابه دوربین DSLR را مشاهده خواهند کرد.

همچنین دو ویژگی Continuous AF و Eye-Tracking  برای فوکوس خودکار در نظر گرفته شد. باتری دستگاه از نوع ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. پورت USB-C داشته و از اسپیکرهای استریو با پشتیبانی Dolby Atmos برخوردار است. یک جک ۳.۵ میلیمتری هدفون تدارک دیده شده و همچنین با استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاومت می‌کند.

گفتنیست که Xperia 1 Mark II را می‌توان به دوالشاک ۴ پلی استیشن ۴ برای بازی متصل کند.

سونی Xperia 10 Mark II

دیگر مدل معرفی شده، Xperia 10 Mark II نام دارد. یک گوشی هوشمند میان رده که مشخصات مطلوبی برای آن در نظر گرفته شد. نخست اینکه نمایشگر ۶.۰ اینچی Full-HD+ OLED با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۵۲۰ پیکسل دارد و نسبت تصویر نمایشگر ۲۱:۹ است.

دوربین سلفی همچون مدل پرچمدار از نوع ۸ مگاپیکسلی بوده و شامل پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ با ۴ گیگابایت رم می‌شود. گذشته از آن باید به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در کنار پشتیبانی شبکه ۴G اشاره کرد.

دوربین عقب سه گانه ۱۲/۸/۸ مگاپیکسل بوده و یک باتری ۳۶۰۰ میلی آمپرساعتی هم تدارک دیده شد. پورت USB-C داشته و جک ۳.۵ میلیمتری هم دارد و از استاندارد IP68 ضدآب برخوردار است.

تاریخ عرضه و قیمت

گوشی Xperia 1 II در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش در بهار ۲۰۲۰ با قیمت نامشخص عرضه خواهد شد و Xperia 10 Mark II نیز در رنگ سبز، مشکی، سفید و آبی با قیمت نامشخص در بهار ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *