راهنمای خرید لوازم جانبی موبایل

خرید هوشمندانه لوازم جانبی موبایل در سال ۲۰۱۸

داشتن لوازم جانبی برای تلفن های همراه امروزه تقریبا اجتناب ناپذیر شده است. حالا هرکسی در سال ۲۰۱۸، از لوازم مختلفی همراه با تلفن هوشمند خود استفاده می کند، مانند: کابل شارژر، پد های شارژ بی سیم، هدست های بلوتوث یا دانگل های برای هندزفری های قدیمی تر.

انتشار سالانه گوشی های جدید به همراه امکانات جدیدشان یک موج اجتناب ناپذیر از لوازم جانبی جدیدتر را می دهند. به طور مثال اگر قصد ارتقای گوشی خود که از تکنولوژی USB معمولی استفاده می کند (به طور مثال سامسونگ گلکسی اس ۷) به یک دستگاه جدیدتر را دارید حتما وارد دنیای USB-C (یو اس بی تایپ سی) می شوید.

مالکیت یک گوشی هوشمند بودن به معنی خرید بیشتر یا کمتر لوازم جانبی نیست، بلکه شناخت یک تلفن همراه با توجه به نوع پشتیبانی آن از لوازم جانبی به شما برای خرید هوشمندانه تر و تصمیم گیری دقیق تر در انتخاب لوازم جانبی مناسب برای تلفن شماست، در ادامه با بروزنیوز همراه باشید تا به شما چند راهنمایی ساده در انتخاب صحیح لوازم برای موبایلتان را معرفی نماییم.

بررسی دقیق پشتیبانی تلفن شما از تکنولوژی ها و البته آنچه شما نیاز دارید

قبل از اینکه سریعا به فکر خرید فروشگاه های دجیتالی آنلاین مانند دیجی کالا، آمازون و… را بررسی نمایید، کافیست چند دقیقه ای را برای اینکه در حال حاضر چه لوازمی دارید و به نوع لوازمی نیاز دارید وقت بگذارید. این نکته بسیار حائز اهمیت است، مخصوصا برای گوشی هایی که زمان کمی از تاریخ خریداشان گذشته است.

یکی از مهمترین لوازم جانبی که بدون آن گوشی شما در طول روز روشن نمیماند شارژر های تلفن همراه می باشند، هرجایی که باشید، کتابخانه فضای اداری یا در خانه شما همیشه نیازمند این وسیله می باشد.

شارژر های مختلف
شارژر های مختلف

به طور کلی سه سناریو وجود دارد: زمانی که در منزل به سر می برید، در ماشین یا در حال رفت و آمد هستید، در محل کار یا مدرسه. در حالت ایده آل، شما همیشه می خواهید از شارژر خود در منزل استفاده نمایید زیرا اگر زمانی قصد فروش تلفن همراه خود را داشته باشید باید تمامی وسایل جانبی و مخصوصا شارژر آن در بهترین شکل ممکن باشد.

در بخش دوم شما اگر در حال رفت و آمد یا مسافرت باشید نیازمند شارژری هستید که در کیف و کوله شما به همراه یک پاوربنک با ظرفیت بالا و البته یک سیم شارژ قابل اتکا و معتبر و در نهایت هدفون، هدست یا بلندگوی بلوتوث جای بگیرد.

اگر شما فردی هستید که فعالیت شما به گونه ای است که باد مدام رانندگی نمایید و با توجه به شغلی که دارید نیازمد حضور زیادی در اتومبیل هستید حتما به یک پد وایرلس یا یک جایگاه دیواری برای شارژ یا نگهداری تلفن همراهتان نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی یک امر کاملا شخصی و بر اساس نیازهای فردی متفاوت است، اما یادتان باشد اگر شما مواردی که در بالا گفتیم را بررسی نمودید و کمبود لوازم را در وسایل خود احساس کردید حرکت هوشمندانه بعدی سرمایه گذاری بر روی لوازم جانبی با کفیت و مطابق نیاز شما می باشد.

در چرخه لوازم جانبی بی ارزش و بلا استفاده گیر نکنید

تجربه نویسنده مطلب-وقتی در حدود ۱۰ سال پیش اولین تلفن همراه هوشمند را خریداری کردم (آیفون) وارد شرایط جدید شده بودم، با توجه به اینکه تا به حال من با مشکل کمبود شارژ به این شدت مواجه نشده بود حال با توجه به داشتن یک تلفن همراه لمسی این نیاز کاملا احساس می شد، من نیاز به شارژ بودن تلفنم در تمامی زمان ها بودم.

خوب با توجه به اینکه من در نگهداری وسایلم دقت کافی نداشتم به راحتی بعضی لوازم جانبی از جمله شارژر تلفن همراهم را گم میکردم و چون علاقه به قرض گرفتن نداشتم مجبور به خرید یک جایگزین یک نسخه ارزان قیمت بی کیفیت ۷-۱۱ یا والمارت شدم. در طول این سالها به دلیل عدم اطلاعات کافی در چرخه وسایل ارزان قیمت گرفتار شدم که عمدتا از فرودگاه ها، آمازون و فروشگاه های غیر تخصصی این خرید ها را انجام می دادم.

هنگامی که شما عادت به خرید کابل های ارزان قیمت می کنید، هزینه های غلط شروع به خزش می کند.

شما اولین کابل خود را به قیمت ۵ دلار خریداری کرده اید زیرا حاضر به خرید یک کابل مرغوب ۲۰ دلاری نشده اید، یا اینکه با این پیشینه فکری که بدلیل ارزان بودن قابل جایگزینی دارد ممکن است یک نوع صرفه جویی تلقی کنید ولی آیا نوع طرز فکر درست است؟

امروزه ممکن است شما یک تلفن همراه ۹۰۰ دلاری را بخرید و تلفن پیشین خود را در کشو بگذارید، پس قطعا مواظبت از وسایل جانبی نیز برای شما مهم خواهد شد که البته وسایل مجود در بسته ابتدایی بسیار مرغوب تر از وسایل موجود در بازار می باشند.

پس مهترین نکته مواظبت کافی در وسایل ابتدایی همراه تلفن شما است، که لازمه آن برنامه ریزی و مراقبت بیشتر است، زیرا در صورت آسیب دیدن باید علاوه بر صرف کردن هزینه از وسایل غیر قابل اطمینان مخصوصا در بازار فعلی کشورمان نیز هزینه دیگری را بپردازید، حال اینکه ممکن است چندین تجربه ناموفق نیز داشته باشید، که ممکن است علاوه بر اینکه نیاز های شما را برطرف نسازد به تلفن گران قیمت شما نیز صدمه وارد کند.

کاهش ضایعات الکترونیکی یک وظیفه جمعی است

یک ضرب المثل هست که می گوید “شما هر چقدر هزینه کنید به همان مقدار بدست می آورید” که در زبان فارسی معادل آن “هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری” می باشد. برای خرید لوازم جانبی مانند: شارژر، هدفونف بلندگو، پاوربنک و… نیز این ضرب المثل کاملا صدق می کند یا کلی تر بخواهیم بگوییم در دنیای تکنولوژی هم صادق است.

لوازم جانبی برای محیط های سرد
لوازم جانبی برای محیط های سرد

در مکان های سردسیر به دلیل سرمای موجود کابل های بسیار شکننده می شوند و اگر کابل شما ارزان و بی ارزش باشد براحتی آسیب می بیند، ممکن است شما یک کابل بی کیفت دیگر تهیه کنید، اما این چرخه را متوقف کنید و یک کابل مناسب و با کیفیت تهیه کنید که سالها همراه شما باشد و در زمان هایی که بسیار به آن نیاز دارید شما را نا امید نکند.

مبحث انقباض و انبساط برای تلفن های همراه بسیار حائز اهمیت بود و در ساخت گوشی ها روز به روز پیشرفت هایی لحاظ می گردد اما این شامل تجهیزات جانبی ارزان نمیشود زیرا ماهیت آن ها به گونه ای است که دوباره خریداری شوند و این چرخه تکرار شود.

شرکت های بزرگ مانند اپل و سامسونگ که عمده ترین شرکت های تولید کننده تلفن همراه می باشند، همیشه در مورد برنامه های بازیافت محصولات برنامه ریزی میکنند و در هدف بزرگ کاهش زباله های الکترونیکی ویژگی هایی را بر روی تلفن های همراه خود اعمال میکنند، ما و شما نیز در این مورد مسئول هستیم، شما چقدر به این مووضع اهمیت می دهید؟

شما چه فکری میکنید؟

آیا شما در مورد مسئله در حال رشد زباله های الکترونیکی نگران هستید؟ آیا شما تا به حال قدمی در این خصوص حتی خرید یک کابل مرغوب و سازگار با محیط زیست برداشته اید؟ زیر همین پست نظرات خود را در این خصوص اعلام نمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *