محبوب ترین اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند

در حالی که شما با افتخار به گوشی پرچمدار خود که دارای رزولوشن Quad HD است نگاه می کنید، آیا میدانید که رزولوشن HD هنوز شایع ترین وضوح تصویر موجود میان گوشی های هوشمند است؟  یا این که محبوبیت اندازه صفحه نمایش گوشی ها به موقیعت جغرافیایی یا توسعه اقتصادی یک کشور مربوط می شود؟

جدیدترین اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد از گزارش اخیر Device Atlas به دست آمده است. این تحقیق که روند رو به رشد گوشی های هوشمند را مورد بررسی قرار داده است. قسمتی از این تحقیق اندازه صفحه نمایش دستگاه ای هوشمند را مورد مطالعه قرار داد است و بر پایه گردآوری ترافیک تلفن های هوشمند در سراسر دنیا در سال ۲۰۱۷ محبوب ترین اندازه صقحه نمایش در تلفن های هوشمند را به دست آورده است. بر این اساس مشخص شد که در کشور های در حال توسعه و رو به رشد استفاده از تلفن های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر از محبوبیت بیشتری میان کاربران آن کشور برخوردار است.

این امر از این جهت منطقی به نظر میرسد، زیرا در بیشتر این کشور ها افراد  دارای درآمد پایینی می باشند و به جای خریدن  کامپیوتر شخصی،  مستقیم گوشی هوشمندی را خریداری کرده اند و نیازهای خود را با یک دستگاه درون جیب خود (به جای کوله) برطرف می سازند. بنابراین برای این افراد صفحه نمایش بزرگتر کاربرد بیشتری دارد. به عنوان مثال محبوب ترین انداره صفحه نمایش در کشورهای هند و مالزی ۵.۷ اینچ می باشد، حال آنکه این اندازه در کشور قطر یک چهارم کمتر می باشد. همینطور در سایز ۵.۵ اینچ نیز همین روند وجود دارد.

بهترین گوشی های هوشمند سال 2017 - 5.7 اینچی
بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۷ – ۵.۷ اینچی
بهترین گوشی های هوشمند سال 2017 - 5.5 اینچی
بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۷ – ۵.۵ اینچی
بهترین گوشی های هوشمند سال 2017 - 4 اینچی
بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۷ – ۴ اینچی

اندازه ۵ اینچی برای صفحه نمایش محبوب ترین اندازه در همه کشور ها می باشد. اگر چه هنوز هم گوشی های کوچک ۴ اینچی در اغلب نقاط مشاهده میشونند و مورد استفاده می باشند. ۹ درصد از بازار آمریکا هنوز از این محصولات استفاده می کنند در حالی که در آفریقای جنوبی این میزان به انداز ۱۶ درصد است. اکثر این گوشی ها آیفون هستند، البته با توجه به این که محبوبیت تلفن های بدون حاشیه در حال افزایش است و اپل هم وارد این بازار شده است، انتظار داریم که در آینده کوشی هایی  کوچک ۴ اینچی را متر در این گونه آمار ها مشاهد کنیم.
به نظر شما محبوبترین اندازه برای صفحه نمایش تلفن های هوشمند چه اندازه ای است ؟

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *