آیا گوگل سخت افزار بازی تولید می کند؟

این پروژه به نام “Yeti” نامگذاری شده و در شروع آن در اواخر سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده بود.

از گوشی های هوشمند، اسپیکرهای هوشمند، تبلیغات آنلاین گرفته تا اتومبیل های خودران و غیره، گوگل در هر یک از این صنایع مستقر شده است. پس از تمام پروژه های فعلی ، سرمایه گذاری در دنیای بازی های ویدئویی را می توان گام بعدی گوگل در نظر گرفت.

بر اساس اطلاعات جدید از وب سایت The Information، گوگل بیش از دو سال است که در حال کار بر روی پروژه “Yeti” بوده، ماریو کویروس (Mario Queiroz)  و مجد باکر(Majd Bakar) دو مسئول اصلی هستند که هدایت و توسعه این پروژه  را به عهده دارند. پروژه در دو زمینه سخت افزار و کنسول بازی و پشتیبانی از محتوای آنلاین در حال توسعه است. احتمالا با چیزی شبیه به محتوای آنلاین پلی استیشن ، اکس باکس یا کنسول شیلد جیفورس رو به رو باشیم.

این که سیستم محتوای آنلاین چگونه کار می کند هنوز برای ما روشن نیست. از نظر سخت افزاری، باید کنسول را همچون محصولات اخیری که از گوگل دیدیم، مانند پیکسل بوک یا پیکسل ۲ و هوم مینی زیر چتر گوگل در نظر گرفت که خود کمپانی به صورت مستقل اقدام به تولید محصول کند.

پلی استیشن امکان بازی بر روی فضای Playstation Now را برای محصولات خود فراهم کرده، اکس باکس بر روی Xbox GamePass امکان دسترسی به بازی های اکس باکس را فراهم کرده و GeForce Now شما را قادر می سازد تمام بازی های  کامپیوتری خود را بر روی فضای استیم (Steam) اجرا کنید.

این که پروژه Yeti شما را محدود به بازی های اندرویدی میکنید یا اینکه گوگل با توسعه دهندگان و سازندگان بازی های دیگر مانند ندای وظیفه (Call of Duty) و دزدی بزرگ اتومبیل ( Grand Theft Auto) همکاری می کند، در آینده مشخص میگردد.

گزارش حاکی از آن است که گوگل در ابتدا قصد داشت تا Yeti را برای تعطیلات کریسمس گذشته راه معرفی کند، بدیهی است که مشکلی در توسعه این محصول پیش آمده و معرفی آن با تاخیر مواجه شد. اکنون نیز هیچ حرفی در مورد تاریخ انتشار جدید Yeti وجود ندارد، اما براساس آنچه که می دانیم، احتمال دارد گوگل این پروژه در کنفرانس I/O که هر ساله در ماه مه (اردیبهشت) برگزار می کند رونمایی کند.

اینکه برنامه گوگل برای ورود دنیای بازی چیست و چگونه هنوز سوالات زیادی وجود دارد، تمامی اخبار و شایعاتی که منتشر می شود را در بروزنیوز ببینید و بادوستان خود به اشتراک بگذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *