واکنش مدیر پیام رسان محبوب و امن تلگرام به فیلتر در روسیه

واکنش پاول دورف به فیلترینگ تلگرام

دقایقی پیش پاول دورف مدیر تلگرام سخنانی را منتشر کرد به بدین شرح است:
در ۲۴ ساعت گذشته تلگرام با فیلترینگ در روسیه مواجه بود و دلیل آن امتناع تلگرام از در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران تلگرام به ماموران امنیتی روسیه است. برای ما این تصمیم، تصمیم آسانی بود چرا که ما تضمین ۱۰۰ درصد امنیت را به کاربران خود داده ایم که حتی ممکن است برای این قول متحمل خشونت نیز بشویم.
با وجود فیلترینگ، ما ریزش قابل توجهی در تعداد کاربران شاهد نبودیم چرا که کابران به استفاده از وی پی ان ها رو آوردند. همچنین به منابع و سرورهای دیگر خود برای سرویس دادن به باقی کابران خود نیز وابسته ایم.
کابران اهل روسیه، از حمایت و وفاداری شما سپاسگزاریم. و ممنونیم از اپل – گوگل – آمازون و مایکروسافت که حاضر نشدند تا جهت گیری سیاسی داشته باشند.
با اینکه سهم کابران روسیه از تلگرام چیزی حدود ۷ درصد می باشد اما حتی در صورت از دست از رفتن این مارکت این ضرر توسط مناطق دیگر تنها در عرض چند ماه جبران خواهد شد اگرچه شخصا این مسئله برای من بسیار مهم است که سهم کابران روسیه در تلگرام حفظ شود.

برای حمایت از آزادی اینترنت در روسیه و کشورهای دیگر من شروع کردم به دادن بیت کوین های تلگرام به شرکت های حامی اپ های پروکسی و وی پی ان در سراسر جهان.
من خوشحالم که میلیون ها دلار را امسال برای این هدف اهدا کردم و امیدوارم تا دیگران نیز این سیاست را پیش بگیرند.
من این مقاومت دیجیتالی را یک جنبش غیر متمرکز میدانم که در سراسر جهان پای آزادی بیان در دنیای دیجیتال ایستاده است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *