پیشنهاد شرکت مشاوره سرمایه گذاری می تواند شرکت برادکام را مجبور به مذاکره با شرکت کوالکام کند

خدمات سهامداری رسمی (ISS) یک شرکت مشاوره ای است که به صندوق سرمایه گذار مشترک، صندوق های تامینی و دیگر سازمان های بزرگ سرمایه گذاری مشاوره می دهد که چگونه باید در مورد مسائل خاص شرکت تصمیم گیری کنند. در روز شنبه ISS به عنوان مداخله کننده ای در رابطه با معامله بین دو شرکت برادکام و کوالکام وارد شد و این معامله قبلا توسط برادکام به کوالکام ارائه شده بود و قیمت هر سهم کوالکام را مبلغ ۸۲ دلار براورد کرده بود. هفته قبل کوالکام بان درخواست خرید برادکام را رد کرد. طوری که در قرار داد ذکر شده است، سهام داران کوالکام برای هر سهم مبلغ ۶۰ دلار نقدا دریافت میکنند و برای ۲۲ دلار باقی مانده از هر سهم کوالکام، سهمی از برادکام را صاحب می شوند.

علاوه بر این قرار داد که برادکام مستقیما به کوالکام ارائه کرد، از طرف دیگر نیز ۶ نفر از هیئت مدیره خود را به عنوان کاندیده های پیوستن به هیئت مدیره ۱۱ نفره کوالکام معرفی کرده است. سهامداران کوالکام در ششم مارچ راگیری را انجام می دهند. اگر تمام شش نامزدی برادکام موفق به حضور در هیت مدیره شوند، این شرکت اکثریت هیئت مدیره را کنترل می کند، که اجازه می دهد قرارداد ۱۴۶.۴ میلیارد دلاری (شامل بدهی ها) ادامه پیدا کند. اگر ۶ نفر اعضای هیئت مدیره در رای گیری کوالکام رای نیاورند، احتمال این وجود دارد که شرکت تصمیم بگیرد که در خواست خود را برای سایر شرکت ا ارسال کند.

ISS امروز پیشنهاد داد که سهامداران کوالکام تنها به چهار نامزد برادکام به حضور در هیئت مدیره کوالکام رای دهند.این شرکت مشاوره در نامه ای به مشترکین خود گفت که سهامداران کوالکام نتیجه بهتری خواند داشت، اگر هر دو طرف سر یک میز برای مذاکره بنشینند. ISS احساس می کند که یک هیئت مدیره متشکل از چهار مدیر از برادکام و هفت تن از مدیران کوالکام  “انعطاف پذیری در هر دو طرف” را نشان می دهد. در روز های آتی شرکت مساوره گلس لوییس (Glass Lewis) نیز پیشنهاد خود را به این شرکت ارائه می کند.

ISS در بیانیه خود اینگونه بیان کرد که: با توجه به حقایق و اطلاعات موجود در این زمان و با توجه به ساختار فعلی هیئت مدیره کوالکام، ما در نظر داریم که انتخاب چهار نامزده برادکام برای عضویت در هیئت ۱۱ نفره کوالکام پیشنهاد مناسبی به نظر می رسد و برای سهامداران بیشترین میزان سود دهی را خواهد داشت.

هر دو شرکت چهارشنبه پیش برای مذاکره در مورد پیشنهادات خود به گفت و گو پرداختند. کوالکام می گوید که پیشرفت هایی در مورد امتیازات قانونی صورت گرفته است، اما در بعضی از موارد قانونی موارد حل نشده مهمی وجود دارد که باعث ریسک بالا برای سهامداران می شود. به عبارت دیگر دلیل کوالکام در عدم امضای قرارداد با برادکام فقط ترس از رد شدن قرار داد توسط سازمان های نظارت بر قوانین است. طبق گفته رئیس اجرایی شرکت کواکام پاول جیکوب (Paul Jacobs ) در صورت بروز این اتفاق برای کواکام شرکتش «به شدت و بطور قابل ملاحظه آسیب خواهد دید». به همین دلیل برادکام موافقت کرد، در صورتی که قرارداد امضا شده به علت عدم تایید قانونی باطل شود، هزینه ۸ میلیارد دلاری به کوالکوم پرداخت می شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • پیشنهاد شرکت مشاوره سرمایه گذاری می تواند شرکت برادکام را مجبور به مذاکره با شرکت کوالکام کند