موتورولا میزان اعتیاد ما به گوشی را اندازه می گیرد

این روزها گوشی هوشمند یکی از وسایل مهم در زندگی ما هستند. این دستگاه های هوشمند ما را به دوستان و خانواده های ما، احساسات ها و گذشته خودمان متصل می کنند. این محصولات به با گسترش روز افزون در اطراف ما به مهمترین قسمت از زندگی ما بدل شده است. بخصوص در نسل جوان استفاده کنندگان این تلفن های هوشمند که در این دنیای دیجیتالی در حال رشد هستند.

موتورولا یک مطالعه با دکتر نانسی اتکوف، متخصص در رفتار ذهن-برند و علم شادی در دانشگاه هاروارد برگزار کرده است. دکتر اتکوف همچنین روانشناس بخش روانپزشکی بیمارستان عمومی ماساچوست است.

یک شرکت تحقیقاتی در آمریکا، برزیل، فرانسه و هند ۴،۱۸۸ کاربران گوشی هوشمند بین سنین ۱۶ و ۶۵ را مورد بررسی قرار داد و این یافته ها را به دست آورده است.

  • ۳۳% از شرکت کنندگان بیش از تعامل با کسانی که می خواهند با آنها صرف زمانکنند اولویت خود را کار با  تلفن های هوشمند خود را قرار دادند.
  • ۵۳% کاربران جوان تلفن های همراه (متولدین ۱۹۹۵ – ۲۰۰۵) تلفن همراه خود را به عنوان بهترین دوست خود معرفی کردند.
  • ۶۱% از افراد مورد مطالعه قرار گرفته با این موضوع موافق هستند که زمانی که استفاده از تلفن همراه را کنار می گذارند نسبت به زمانی که تلفن همراه با آنها است، اززندگی لذت بیشتری می برند.
  • ۶۰% درصد از این افراد بیان کردند که داشتن زندگی دور از تلفن های هوشمند برایشان بسیار مهم است.

یافته های زیر به طور خاص مربوط به کاربران جوان گوشی های هوشمند (متولدین ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵) است.

  • ۴۹% از کاربران موافق هستند که تلفن های خود را بیش از حد چک می کنند در حالی که ۶۰% از نسل کاربران جوان و نسل قبلی آنها (۱۹۸۵ تا ۱۹۹۵) موافق هستند که آنها حتی به طور ناخود آگاه تلفن های خود را چک می کنند.
  • ۳۵٪ موافقند که زمان زیادی را صرف تلفن های خود می کنند و ۴۴٪ (متولدین ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵) معتقدند اگرزمان کمتری را با تلفن همراه حود سپری کنند احساس شاد بودن بیشتری خواند داشت.
  • ۶۵٪ در صورت احساس از دست دادن تلفن خود آنها دچار وحشت زدگی می شوند و ۳ نفر از ۴ شرکت کننده (متولدین ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵) موافق آنها اغلب در مورد زمان استفاده بعدی از تلفن همراه خود فکر می کنند یا برای آن برنامه ریزی می کنند.

موتورولا آزمونی را تدارک دیده که به شما کمک می کند بتوانید میزان وابستگی خود را به تلفن همراه را بررسی کنید و اینکه چه احساسی در استفاده از تلفن همراه خواهید داشت.

موتورولا در مورد این مسئله اجتماعی احساس مسولیت کرده و قصد دارد با ارائه برنامه های آموزشی در مورد چرخه استفاده مردم از تلفن های همراه میزان این استفاده را به آنها نشان دهد. همچنید با سازندگان برنامه SPACE Phone-Life Balance همکاری می کند. این نرم افزار یک برنامه ۶۰ روزه ارائه می دهد تا کاربران را از الگوهای رفتاری خود در استفاده از گوشی های هوشمند آگاه تر کند و راه های در به دست آوردن تعادل سالم را ارائه می دهد.

همچنین از سازندگان برنامه های تلفن های هوشمند دعوت به عمل آورده تا در برای برنامه تحت عنوان MotoMods ایده های خود را ارائه دهند. این برنامه به مردم کمک میکند تا با دیگران در تعامل بیشتری باشند. همچنین آنها را متوجه استفاده بیش از حد از تلفن همراه می کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *